Yükleniyor
image

İngilizce Öğretmenliği Programı
gdagdeviren[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 2245

  • Doktora, (2015), Hacettepe Üniversitesi, Dil Bilimi

  • Yüksek Lisans, (2010), Hacettepe Üniversitesi, Dil Bilimi

  • Lisans, (2007), Başkent Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği

  • H-İndeks 1
    • Söylem Çözümlemesi
    Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1  Here, We Investigate If There Is ?: A Functional Investigation of Self-Mentions in Research Article Abstracts, Chinese Journal of Applied Linguistics, 42(2), 2024

    Erdem Akbaş, Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Özkan Kırmızı
    2  Being a Young Speaker of the Gagauz Language in Post-Soviet Context, Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 60(0), 2023

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Kayhan İnan
    3  Family language policy in an endangered heritage language context: Gagauz mothers? perspectives, JOURNAL OF MULTILINGUAL AND MULTICULTURAL DEVELOPMENT, 0(0), 2023

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    4  'They are asking me why I am speaking Gagauz': family language practices and the level of linguistic (in)security of adolescents speaking an endangered language, JOURNAL OF MULTILINGUAL AND MULTICULTURAL DEVELOPMENT, 0(0), 2022

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Kayhan İnan
    5  Nominal Stance in Cross-disciplinary Academic Writing of L1 and L2 Speakers in Noun + that Constructions, Journal of Language and Education, 8(2), 2022

    Özkan Kırmızı, Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    6   GAGAVUZYA BETWEEN THE PAST AND TOMORROW: AN ANALYSIS OF LINGUISTIC LANDSCAPE, Türkbilig, 42(2), 2021

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    7   Native or non-native instructors? A case study on foreign language speaking anxiety in EFL classroom, Journal of Language and Linguistic Studies, 16(4), 2020

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Ceren Yentürk
    8  Emotional and Functional Speaker Attitudes towards Gagauz as an Endangered Language, Bilig, 93(0), 2020

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    9  To Be Digitally Alive or not: The Case of an Endangered Official Language, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 31(0), 2019

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    10   Locative Verbs in Turkish: A Psycholinguistic Analysis, TURKIC LANGUAGES, 23(1), 2019

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Bilal Kırkıcı
    11   Lexical Errors and Linguistic Calques as Lexical Transfer in EFL Writing: A Case Study, Başkent University Journal of Education, 5(2), 2018

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    12  An Investigation of L2 Learners Writing Self Efficacy Writing Anxietyand Its Causes at Higher Education in Turkey, International Journal of Higher Education, 4(2), 2015

    Özkan Kırmızı, Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    13   Use of English Articles by Speakers of Turkish in the EFL Setting, Novitas Royal, 4(2), 2010

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    1  Turkish as a Heritage Language in the Academic Context of Home Country: A Scoping Review, International Symposium on Teaching Turkish as a Heritage and Foreign Language (ISOHTEL), 26.09.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Doç. Dr. Melike Üzüm
    2  Language and identity: Gagauz heritage speakers in Türkiye, The 21st International Conference on Turkish Linguistics (ICTL), 02.08.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    3  Gagauzca da Önemli ama Rusça Kanallar Daha Eğlenceli! Genç Gagauzların (Sosyal) Medya Dil Kullanımları, VI. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 13.05.2022

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    4  `Here, we investigate if there is..?: A cross-sectional and functional investigation of self-mentions in research articles, British Association for Applied Linguistics (BAAL) 2021 Conference, 09.09.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Özkan Kırmızı, Erdem Akbaş
    5  A cross-disciplinary study of Anticipatory it: Frame-phrase perspective, METADISCOURSE ACROSS GENRES:MAPPING INTERACTION IN SPOKEN & WRITTEN DISCOURSES, 27.05.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    6  Linguistic Soundscape: Sounds of an Endangered Language, 54th Linguistics Colloquium, 19.09.2019

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    7  Digital Vitality of an Endangered Language: the Gagauz Language, 53rd Linguistics Colloquium, 24.09.2018

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    8  Gagauz as an Endangered Language in the Linguistic Landscape of Autonomous Territorial Unit of Gagauzia, 43. Austrian Linguistics Conference, 08.12.2017

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    9  We can be stress and sad because of this: Lexical transfer in L2 English writing, 3.Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, 20.04.2017

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    10  Tehlike altındaki bir dile karşı tutumlar Gagauzca örneği, 17TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TURKISH LINGUISTICS, 03.09.2014

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    11  Nesiller arası aktarım bağlamında tehlike antındaki bir dil: Gagauzca., 28. Ulusal Dilbilim Kurultayı: Sakarya Üniversitesi, 08.05.2014

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    12  Türkçede konumsal almaşmalar ruhdilbilimsel bir inceleme, 26. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 24.05.2012

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Bilal Kırkıcı
    13  English Preparatory Education from Pre-Service Teachers Perspectives, AKDENIZ LANGUAGE STUDIES CONFERENCE, 09.05.2012

    Nehir Sert, Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    14  English Preparatory Education from Pre service Teachers Perspectives, ALSC, 09.05.2012

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Nehir Sert, Sezgi Saraç
    15  The Acquisition of English Locative Verbs by the speakers of L1 Turkish, 7th International METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, 03.12.2009

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    16  Türkçe İlgi İçtümcelerini İliştirmede Belirsizlik ve Belirlenim(siz)cilik Üzerine, 23.Ulusal Dilbilim Kurultayı, 14.05.2009

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Bilal Kırkıcı, Nurcan Alpaydın, Orhan Demir, Elçin Karakaya
    17  Türkçede İlgi İç Tümcelerinin İliştirme Belirsizliğinde Kurucu Sıklıklarının Rolü, 22. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 08.05.2008

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı, Bilal Kırkıcı, Ayşe İrem Kütükoğlu, Gizem Yücesoy

    Kitap Bölümü Bilgileri

    1  LIKE A PORCUPINE WITH ITS QUILLS UP: GAGAUZ HERITAGE SPEAKERS? LINGUISTIC INSECURITY AND SELF-REPORTED CODE-SWITCHING PRACTICES, In:Cumhuriyetin Yüzüncü Yılında Süer Eker Çağdaş Türkolojinin İzinde, 341-369, 2023

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    2  SCHOOL AS A SECOND HOME: EFL TEACHERS EMOTIONS, ORGANIZATIONAL AND OCCUPATIONAL COMMITMENT, In:SITUATED NATURE OF EFL TEACHER PSYCHOLOGY Insights From Türkiye, 169-202, 2023

    Zekiye Biçer, Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    3  Kadın Cinayeti Haberlerinde Kadının Sosyo-Semantik Açıdan Temsili, In:Anlambilimde Güncel Çalışmalar, 354-376, 2021

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    4  Language and Foreign/Second Language Concepts, In:ELT Methodology, 61-96, 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    5  Gagauz Gençlerin Gagauzca ve Rusçaya Karşı Dil Tutumları, In:Tehlikedeki Türk Dilleri, 157-170, 2016

    Dr. Öğr. Üyesi Gülin Dağdeviren Kırmızı
    1 International Journal of Bilingualism, Hakem, 2024
    2 Turkic Languages, Hakem, 2024
    Comprehension and production of Turkish EFL learners at the intermediate level in article use
    Yüksek Lisans
    2024
    The investigation of the relationship between English instructors' work engagement and occupational anxiety
    Yüksek Lisans
    2023
    The relationship between English language teachers' emotions and organizational and occupational commitment
    Yüksek Lisans
    2023
    Creativity-fostering behaviours in EFL classroom: A case study
    Yüksek Lisans
    2023
    An assessment of professional development needs of English language instructors working at a foundation university
    Yüksek Lisans
    2023
    A comparison of native and non-native speakers on the basis of the use and function of discourse markers in MA theses abstracts
    Yüksek Lisans
    2022
    An evaluation of a course book in terms of 'creativity, collaboration, critical thinking, communication' and related skills
    Yüksek Lisans
    2022
    Occupational anxiety of efl teachers: A case study in Libya
    Yüksek Lisans
    2022
    Libyan English teachers' awareness about technological pedagogical content knowledge
    Yüksek Lisans
    2022
    Investigation of information literacy levels of EFL teachers
    Yüksek Lisans
    2022
    Self-directed learning among tertiary level EFL learners-a case study at a private university in Turkey
    Yüksek Lisans
    2022
    Autonomy of English teachers with refugee students in their classes
    Yüksek Lisans
    2021
    A suggested syllabus for speaking course at an aviation vocational school in accordance with CEFR B1 level
    Yüksek Lisans
    2021
    A comparison of Turkish efl students' speaking anxiety in the classrooms of native and non-native instructors
    Yüksek Lisans
    2019
    DİL VE TOPLUM
    DİLBİLİM I
    DİLBİLİM II
    DİLBİLİMİ
    DİLBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ
    DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR
    ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA
    İNGİLİZCENİN YAPISI
    OKUL DENEYİMİ
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
    TÜRKÇE İNGİLİZCE KARŞILAŞTIRMALI DİL BİLGİSİ
    TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİLBİLİMSEL YAKLAŞIMLAR
    UYGULAMALI DİLBİLİM
    Aphasia: Language and the Brain- Utrecht University Summer School- 22-08-2011 - 26-08-2011
    Sertifika
    2011
    International Certificate in Teaching English-St. Giles International-27/07/2009-07/08/2009
    Sertifika
    2009