Yükleniyor
image

Türkçe Öğretmenliği Programı
hcyildirim[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 2241

  • Doktora, (2018), Gazi Üniversitesi, Türkçe Eğitimi

  • Yüksek Lisans, (2011), Gazi Üniversitesi, Türkçe Eğitimi

  • Lisans, (2008), Gazi Üniversitesi, Türkçe Öğretmenliği

  • • Türkçe Eğitimi
    Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1   Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Bulunan Okuma-Anlama Soru ve Etkinliklerinin Barrett Taksonomisine Göre İncelenmesi, 21. YÜZYILDA EĞİTİM VE TOPLUM, 13(0), 2024

    Hatice Tatgil, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    2   Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dinleme Stratejilerine Dayalı Etkinliklerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 3(2), 2023

    Öğr. Gör. Merve Uzun Gülkaya, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    3   Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Öğretimine Yönelik Metaforik Algıları, 21. YÜZYILDA EĞİTİM VE TOPLUM, 10(30), 2021

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    4   19. Yüzyılda Almanlara Türkçe Öğretmek Amacıyla Yazılmış Bir Kitap: Mürşid-i Lisan-ı Osmani, BASKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, 4(1), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    5  Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Tarihinde Bir Kılavuz: Bedrika-i Lisan-ı Osmani, ULUSLARARASI TÜRKÇE EDEBİYAT KÜLTÜR VE EĞİTİM (TEKE) DERGİSİ, 5(4), 2016

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    1  Türkçe Öğretmeni Adaylarının Metaforik Algıları Bağlamında Türkçe Söz Diziminin Özellikleri, 1. Uluslararası Edebiyat Dil ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu , 21.09.2024

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    2  Türkçe Sekizinci Sınıf Ders Kitabındaki Okuma - Anlama Soru ve Etkinliklerinin Barrett Taksonomisine Göre İncelenmesi, 9. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi Kongresi, 01.03.2024

    Hatice Tatgil, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    3  Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dinleme Stratejilerine Dayalı Etkinliklerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, 7. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 02.06.2023

    Öğr. Gör. Merve Uzun Gülkaya, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım

    Kitap Bölümü Bilgileri

    1  Türkçe Öğretiminde Öğrenme ve Öğretim Stratejileri, In:Uygulama Örnekleriyle Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar, 35-70, 2022

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    2  Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, In:Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış, 345-390, 2022

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    3  Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ve Bu Alanda Faaliyet Gösteren Kurumlar, In:Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Tarihi, 841-854, 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    4  Dil Ve Anlatım Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı Ve National Curriculum (Key Stage 4)'da Dil Bilgisi Öğretimi, In:Prof. Dr. Abdurrahman Güzel Armağanı, 534-544, 2014

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    5  Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dil Bilgisi Öğretiminin Yabancı Öğrencilerin Görüşlerinden Hareketle Değerlendirilmesi, In:Türkçe Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar, 335-341, 2013

    Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çiğdem Yıldırım
    Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dinleme becerilerini geliştirmede strateji öğretiminin etkisi
    Yüksek Lisans
    2023
    BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
    DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI
    EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
    GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRKÇE ÖĞRETİM YAKLAŞIM VE YÖNTEMLERİ
    MİKRO ÖĞRETİM
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
    TÜRK DİL BİLGİSİ IV: CÜMLE BİLGİSİ
    TÜRK DİL BİLGİSİ 3
    TÜRK DİL BİLGİSİ 3: SÖZCÜK BİLGİSİ
    TÜRK DİL BİLGİSİ 4
    TÜRK DİLİ TARİHİ
    TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM
    TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK
    TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME
    TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ
    YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIM, YÖNTEM VE TEKNİKLER