Yükleniyor
image

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
nuatalay[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 1579

H-İndeks 2
• Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
1  Alternative Confirmatory Factor Analytic Models for Examining Preservice Teachers Non-Cognitive Skills, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 2023

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Nilüfer Kahraman, Esra Sözer Boz, Derya Akbaş, Ergün Cihat Çorbacı, Şerife Işık, Fatma Nur Aydın, Mehtap Çakan, Şeref Sağıroğlu
2   The Psychometric Properties of the Adlerian Courage Scale in a Sample of Turkish Adolescents, TURKISH PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE JOURNAL, 13(70), 2023

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Prof. Dr. Figen Çok, Öykü Altıntaş Atay
3  Mediating Role of Hope in the Relationship Between University Students' Positivity and Psychological Well-Being, Educational Academic Research, 46(1), 2022

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Mehmet Buğra Özhan
4  İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri için Önerilen 100 Temel Eserde Karakter Güçlerinin İncelenmesi, Hacettepe University Journal of Education, 34(3), 2019

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık, Sabire Kılıç, Sare Terzi İlhan, Ümre Kaynak
5  Kendini Toparlama Gücü Ölçeği-Kısa Formu (KTGÖ-KF): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları, Turkish Studies, 14(1), 2019

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık, Mehmet Berkay Özünlü
6  Developing The Adolescent Happiness Scale: Validity and reliability study, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 9(3), 2019

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık
7   Kendini Toparlama Gücü Gelişim Süreci: Ebeveynleri Boşanmış Ergenler Üzerinde Nitel Bir Araştırma, TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, 16(2), 2018

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Tuğba Kurt Ulucan
8  Personality Traits and Positive Negative Affects An Analysis of Meaning in Life among Adults, Educational Sciences-Theory & Practice, 3(15), 2015

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık
9   BAŞARI HEDEF YÖNELİMİ BENLİK SAYGISI VE AKADEMİK BAŞARININ KENDİNİ ENGELLEMEYİ YORDAMADAKİ ROLÜ, TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, 13(5), 2015

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Hasan Bacanlı
1  Romantik İlişkilerde Öznel İyi Oluşu Etkileyen Faktörler: Ruh Sağlığı Uzmanlarının Görüşleri, Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu UEBAS 2023, 24.03.2023

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Çiğdem Bingöl
2  Adleryan Cesaret Ölçeği'nin Ergenler Üzerinde Geçerlik ve Güvenirliğinin İncelenmesi, 23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 13.06.2022

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Öyku Altıntaş, Prof. Dr. Figen Çok
3  Ergenlerde Yılmazlık ile İlgili Yapılan Akademik Çalışmaların İncelenmesi "2015-2021": Sistematik Derleme Çalışması, 23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 13.06.2022

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Öykü Atlıntaş
4  Sınav Kaygısı ile Başa Çıkmaya Yönelik Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Psikolojik Danışma Süreci: Bir Olgu Sunumu, EGEDEN Uluslararası Çocuk ve Ergen Travma Kongresi, 24.03.2022

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Öykü Altıntaş
5  Karakter ve Değer Eğitimi Bağlamında Şükran Günlüğü Tutmanın Üniversite Öğrencilerinde Yarattığı Farkındalıklar., Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 04.11.2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
6  Türkiye?de Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanında Pozitif Psikoloji Kapsamında Yapılmış LisansüstüTezlerin İncelenmesi, 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 25.10.2018

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık
7  Kendini Toparlama Gücü Ölçeği Kısa Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları, INTERNATIONAL LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), 06.09.2018

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık, Mehmet Berkay Özünlü
8  Ortaokul Öğrencileri İçin Önerilen 100 Temel Eserde Karakter Güçlerinin İncelenmesi, 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18.04.2018

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık, Sabire Kılıç, Sare Terzi İlhan, Ümre Kaynak
9  Causes, Preventention and Resolution of Student Discipline Problems: School Administrators and School Counselors Opinions/ Öğrenci Disiplin Sorunlarının Nedenleri, Önlenmesi ve Çözülmesi: Okul Yöneticisi ve Psikolojik Danışman Görüşleri, 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi/27th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), 18.04.2018

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Burcu Yavuz Tabak
10  Öğretmenlerin İyimserlik ve Mutluluk Düzeylerinin İş Doyumlarını YordamadakiRolünün İncelenmesi, 2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, 12.05.2017

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Burcu Yavuz Tabak
11  Çocuklarda Mutluluğun İncelenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma, 2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresini, 12.05.2017

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık
12  Üniversite Öğrencilerinin Öznel İyi Oluş Düzeylerinin Yordanmasında Kişisel GelişimYönelimli ve Öz Anlayışın Rolü, 2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi2nd Eurasian Congress of Positive Psychology, 12.05.2017

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Mehmet Berkay Özünlü
13  AKADEMİSYENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK DÜZEYLERİNİN BİREYSEL GELİŞİM İNİSİYATİFLERİNİ YORDAMADAKİ ROLÜ, İNTE- İnternational Conference on new horizons in Education, 13.07.2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık
14  Kendini toparlama gücü gelişim süreci Ebeveynleri boşanmış ergenler üzerinde nitel bir araştırma, 1. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, 28.04.2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Tuğba Kurt Ulucan
15  4 4 4 Eğitim Sisteminin Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Yansımaları, 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16.04.2015

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Terzi, Semih Kaynak
16  Psikolojik Danışmanların Yaşam Amaçları ve Mutluluk Düzeyleri, İNTE-2014, 25.06.2014

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık
17  Başarı Hedef Yönelimi Benlik Saygısı Ve Akademik Başarının Kendini Engellemeyi Yordamadaki Rolü, XII. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 09.09.2013

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Hasan Bacanlı
18  Öğrenci Ve Velilerin Okul Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine İlişkin Algıları, XII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 09.09.2013

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Cuma Atalay, Şerife Işık
19  The relationship between meaning in life positive negative emotion and personality traits, International Conference on New Horizons in EducationItaly-2013, 25.06.2013

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık
20  Gazi Üniversitesi ve Doğu Akdeniz Üniversiteleri Öğrencilerinin Rehber Öğretmen Algıları, 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Marmara Üniversitesi,İstanbul, 12.09.2012

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Hasan Bacanlı, Emre Karagöz
21  Guide Teacher Perceptions of Gazi University Students, International Counseling and Education Conference (ICEC-2012), 03.05.2012

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Hasan Bacanlı
22  Sınıf Öğretmenlerinin Psikolojik Belirtileri İle Empatik Eğilimleri Arasındaki İlişikinin İncelenmesi, XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 27.09.2011

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Tuğba Kurt, Leyla Deniz Uygur

Yazarlık Bilgileri

1  PSİKOLOJİK DANIŞMAA GÜNCEL KURAMLAR, Güncellenmiş Yeni Baskı, PEGEM AKADEMİ, 2019

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Şerife Işık, Bengü Ergüner Tekinalp, Ümre Kaynak
2  İlkokulda Grup Rehberliği Etkinlikleri, İlk Baskı, PEGEM Akademi, 2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Sare Terzi, Ümre Kaynak, Ayşegül Şahin, Bekir Erol, Bilgen Tekcan, Neşe Kurt Demirbaş
3  Lisede Grup Rehberliği Etkinlikleri, İlk Baskı, PEGEM Akademi, 2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Sare Terzi, Ümre Kaynak, Ayşegül Şahin, Bekir Erol, Bilgen Tekcan, Neşe Kurt Demirbaş
4  Okulöncesinde Grup Rehberliği Etkinlikleri, İlk Baskı, PEGEM Akademi, 2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Sare Terzi, Ümre Kaynak, Ayşegül Şahin, Bekir Erol, Bilgen Tekcan, Neşe Kurt Demirbaş
5  Ortaokulda Grup Rehberliği Etkinlikleri, İlk Baskı, PEGEM Akademi, 2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Sare Terzi, Ümre Kaynak, Ayşegül Şahin, Bekir Erol, Bilgen Tekcan, Neşe Kurt Demirbaş

Kitap Bölümü Bilgileri

6  POZİTİF DUYGULAR, In:OKULDA POZİTİF PSİKOLOJİ UYGULAMALARI, 403-435, 2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
7  Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışmada Tarihsel ve Bağlamsal Eğilimler., In:Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma: Kuram, Gelişim ve Farklılıklar Arasında Bağlantı Kurma, 3-23, 2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
8  FİZİKSEL GELİŞİM, In:Eğitim Psikolojisi, 50-86, 2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
9  CESARET, In:OKULDA POZİTİF PSİKOLOJİ UYGULAMALARI, 97-131, 2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
10  9-11 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma, In:Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma: Kuram, Gelişim ve Farklılıklar Arasında Bağlantı Kurma, 295-319, 2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
11  Cesaret, In:Karakter Güçleri ve Erdemler, 76-106, 2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
12  Farklı İhtiyaçları Olan Öğrenciler, In:Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik, 341-376, 2021

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
13  Değerlendirme ve Tanısal Formülleştirme, In:Vaka Kavramsallaştırma Kolay ve güvenli bir şekilde kavramsallaştırmada uzmanlaşma, 29-42, 2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
14  Vaka Kavramsallaştırma: Bir Gözden Geçirme, In:Vaka kavramsallaştırma Kolay ve güvenli bir şekilde kavramsallaştırmada uzmanlaşma, 3-28, 2016

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
aaa
1 TÜBİTAK2237A Psikolojik Danışmanlar İçin Psikoeğitim Programı Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme Süreçleri Eğitimi, Eğitim, Araştırmacı, 07.10.2023

Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
2 PİKTES Kapsamında Öğrenci Temelli Sosyal Duygusal Beceri Geliştirme Projesi, Eğitim, Araştırmacı, 25.04.2023

Fulya Cenkseven Önder, Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
3 UNİCEF DESTEKLİ SOSYAL DUYGUSAL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ, Eğitim, Araştırmacı, 31.12.2022

Fulya Cenkseven Önder, Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
4 UNİCEF DESTEKLİ ZOYOP (ZORLAYICI YAŞAM OLAYLARINDA PSİKOEĞİTİM) PROJESİ, Eğitim, Araştırmacı, 11.10.2021

Şerife Işık, Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
4-10 YAŞ ARALIĞINDA ÇOCUĞU OLAN BABALARIN BABA KATILIM DÜZEYLERİNİ AÇIKLAMADA BABALIK ROLÜ ALGISI, EBEVEYNLİK STRESİ VE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞUN ROLÜ
Yüksek Lisans
2023
GENÇ YETİŞKİNLERİN ALGILADIKLARI EBEVEYN İLİŞKİ TARZLARININ VE BAĞLANMA STİLLERİNİN ROMANTİK İLİŞKİDE ÖZNEL İYİ OLUŞ DÜZEYLERİNİ YORDAMADAKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ
Yüksek Lisans
2023
GENÇ YETİŞKİNLERDE (18-35 YAŞ) BİLGİSAYAR OYUNU OYNAMA İLE ÖZGECİ DAVRANIŞ, AZİM, YARATICILIK VE DUYGU YÖNETİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Yüksek Lisans
2023
Genç yetişkinlerde (18-35 yaş) bilgisayar oyunu oynama ile özgeci davranış, azim, yaratıcılık ve duygu yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yüksek Lisans
2023
Genç yetişkinlerin algıladıkları ebeveyn ilişkileri tarzlarının ve bağlanma stillerinin romantik ilişkilerdeki öznel iyi oluş düzeylerini yordamadaki rolünün incelenmesi
Yüksek Lisans
2023
Genç yetişkinlerin kişilik özelliklerinin ve tevazu düzeylerinin aşkınlık düzeylerini yordamadaki rolünün incelenmesi
Yüksek Lisans
2023
4-10 yaş aralığında çocuğu olan babaların baba katılım düzeylerini açıklamada babalık rolü algısı, ebeveynlik stresi ve psikolojik iyi oluşun rolü
Yüksek Lisans
2023
GENÇ YETİŞKİNLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN VE TEVAZU DÜZEYLERİNİN AŞKINLIK DÜZEYLERİNİ YORDAMADAKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ
Yüksek Lisans
2023
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 1
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 1
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMA STRATEJİ VE MÜDAHALELERİ
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 2
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
MANEVİ DANIŞMANLIK
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2
PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE GÜNCEL GELİŞMELER
ÇAĞDAŞ PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE RUH SAĞLIĞI SORUNLARI
OKULDA RUH SAĞLIĞI
OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA