Yükleniyor
image

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
figencok[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 2248

  • Post Doktora, (1995), Oregon State Unıversıty, Counselor Education

  • Doktora, (1993), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri

  • Yüksek Lisans, (1988), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri

  • Lisans, (1984), Odtü, Psikoloji

  • Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1  Kendini Nesneleştirme İnanç ve Davranışları Ölçeğinin Genç Kadınlar Üzerinde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi, 6(1), 2023

    Prof. Dr. Figen Çok, Meva Demir Kaya
    2  Yetişkinliğe Geçiş Sürecinde Gelişimsel Bir Kriz: Çeyrek Yaşam Krizi, Humanistic Perspective, 5(2), 2023

    Prof. Dr. Figen Çok, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan, Kübra Berber, Zehra Yeler
    3   The Psychometric Properties of the Adlerian Courage Scale in a Sample of Turkish Adolescents, TURKISH PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE JOURNAL, 13(70), 2023

    Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Prof. Dr. Figen Çok, Öykü Altıntaş Atay
    4  The resilience and coping strategies in immigrant and non-immigrant adolescents and identity development., British Journal of Guidance & Counseling, 0(0), 2023

    Prof. Dr. Figen Çok, Gülendam Akgül, Derya Ergin Atalay
    5   Emerging Adults? Perceived Life Skills, Self -Regulation, Emotion Regulation, Helicopter Parenting and Autonomy Supportive Behaviours, Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi, 0(0), 2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan
    6  Turkish Version of the Silencing the Self in School Scale: Validity andReliability Study for Emerging Adults, International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(3), 2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Meva Demir Kaya
    7   2009-2019 Yılları Arasında Türkiye?de Yürütülmüş Olan Ergenlik Konulu Tezlerin İncelenmesi, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(0), 2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Pelin İnan, Melike Evlüce
    8  Üniversite Öğrencilerinin Duygusal İhmal Kavramına İlişkin Metaforik Algıları, çocuk ve gelişim dergisi, 5(10), 2022

    Öğr.Gör. Dr. Fatma Özsert, Mine Kazak, Eda Aslı Özdemir, Prof. Dr. Figen Çok
    9   Kimlik gelişiminin boyutları ölçeğinin okul dışı genç kadınlar üzerinde geçerlik ve güvenirlik çalışması, Düşünen Adam Dergisi, 49(25), 2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Meva Demir Kaya
    10  Anababaların Çocuklarıyla İlgili Sosyal Medya Paylaşımları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 0(0), 2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Tuba Özgül , Sühendan Er, N. Hazal Yılmaztürk
    11  Helikopter Anababalık ve Özerklik Destekleyici Davranışlar Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(2), 2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan, Araş.Gör. Semih Topuz
    12   Genç Kadınlarda Kendini Susturma, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry, 0(0), 2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Meva Demir Kaya
    13   Quarter Life Crisis among Emerging Adults in Turkey and Its Relationship with Intolerance of Uncertainty, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 11(61), 2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan, Zehra Yeler
    14   Helikopter Anababalık ve Gençler Üzerindeki Gelişimsel Etkileri, Çocuk ve Gelişim Dergisi, 0(0), 2021

    Prof. Dr. Figen Çok
    15  Parents' shares on Instagram in the early days of the COVID-19 pandemic, Turkish Journal of Education, 11(1), 2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Tuba Özgül, Sühendan Er, N. Hazal Yılmaztürk
    16  From Marcia to the Present: A Review in the Context of Status and Process Models, Cyprus Turkish Journal of Psychiatry & Psychology, 0(0), 2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Meva Demir Kaya
    17  The role of coping strategies in interpersonal identity development of war-affected immigrant adolescents, New Directions in Child & Adolescent Development, 2021(176), 2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Gülendam Akgül, Theo Klimstra
    18  Kadınlarda Kendini Susturma: Çevre, Annelik Deneyimi, Eğitim ve İlişki Durumunun Rolü, Fe Dergi, 13(2), 2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Meva Demir Kaya
    19  Lise Öğrencilerinin Okul İklimi Algısının İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(2), 2020

    Prof. Dr. Figen Çok, A. Bugay, Dilek Avcı
    20   Sosyal Ağ Siteleri ve Ergenlik: Yayımlanmış Çalışmaların İçerik Analizi, Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 2019

    Prof. Dr. Figen Çok, A. Aracı-İyiaydın, H. Yılmaztürk, S.U.Serhatoğlu
    21   Identitätsentwicklung, Familienbeziehungen und Symptombelastung bei Jugendlichen aus sieben Ländern, PRAXIS DER KINDERPSYCHOLOGIE UND KINDERPSYCHIATRIE, 47(5), 2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Inge Seiffge-Krenke, Elias Besevegis, Cecilia Chau, Lyda Lannegard-Willems, Katarzyna Lubiewska, Iffat Rohail
    22  Emerging Adults? Psychopathology in Seven Countries: The Impact of Identity-Related Risk Factors, Emerging Adulthood, 8(3), 2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Malte Persike, Inge Seiffge-Krenke, Karolina G?Ogowska, Vassilis Pavlopoulos, Spyridon Tantaros, Cyrille Perchec, Iffat Rohail, Juan Carlos Saravia
    23  Examination of Psychometric Properties of the Need for Closure Scale Short Form among Turkish College Students, Noropsikiyatri Arsivi-Archives of Neuropsychiatry, 0(0), 2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak, Moin Syed
    24  Yeni Bir Nöropsikolojik Kavram Olarak Tamamlanma İhtiyacı, Current Approaches in Psychiatry, 8(3), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak, S.Moin, Z.Tonga
    25   A Cultural Contribution from Bride?s Trousseau (Dowry) to ?Emerging Adulthood?: Ideas Based on Turkish Culture, The Online Journal of Counseling and Education, 5(3), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak
    26  Ergen Sağlığı ve Gelişimi Taraması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Route Educational and Social Science Journal, 3(2), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, M.Türkmen, H.Ercan, N.G.Karaman
    27  Identity statuses and psychosocial functioning in Turkish youth A person centered approach, JOURNAL OF ADOLESCENCE, 47(0), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, Umit Morsunbul, Elisabetta Crocetti, Wim Meeus
    28   Parents Shares on Social Networking Sites About their Children, Anthropologist, 24(2), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, M.Maraşlı, S.Er, N.H.Yılmaztürk
    29  Shedding light on the dark side of identity Introduction to the special issue, JOURNAL OF ADOLESCENCE, 47(0), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, Elisabetta Crocetti , Wim Beyers
    30  Yetişkinliğe Geçiş: Türkiye'de Demografik Ölçütler Bağlamında Kuramsal Bir Gözden Geçirme, Current Approaches in Psychiatry, 8(3), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak, C.Erten, H.Büyükpabuşcu, G.Cokamay
    31  Parenting processes self-esteem and agresssion : A mediation model, European Journal of Developmental Psychology, 14(5), 2016

    Prof. Dr. Figen Çok, Alexander T. Vazsonyi, Yalçın Özdemir
    32   Emerging Adulthood in Turkey: Does it (yet) exist?, The Online Journal of Counseling and Education, 14(1), 2015

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak
    33  Parental Monitoring in Adolescence: An Investigation According to Adolescent' Mothers' and Fathers' Reports, Anadolu Psikiyatri Dergisi-Anatolian Journal of Psychiatry, 16(6), 2015

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Prof. Dr. Figen Çok
    34  Davranış Problemleri Ölçeğinin Lise Öğrencileri için Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi, Anadolu Psikiyatri Dergisi-Anatolian Journal of Psychiatry, 16(0), 2015

    Prof. Dr. Figen Çok, Müge Çelik Örücü, Aslı Bugay, Mana Ece Tuna, Petek Aşkar
    35  Psychometric Properties of the Turkish Version of the School Climate Questionnaire High School Form, Elementary Education Online, 4(3), 2015

    Prof. Dr. Figen Çok, A.Bugay, P.Aşkar, E.M.Tuna, M.Ç.Örücü
    36   The Turkish Adaptation of the Friendship Qualities Scale: A Validity and Reliability Study, Educational Sciences: Theory and Practice, 0(0), 2014

    Prof. Dr. Figen Çok
    37  Brief report: The Utrecht-Management of Identity Commitments Scale (U-MICS): Gender and age measurement invariance and convergent validity of the Turkish version, JOURNAL OF ADOLESCENCE, 37(6), 2014

    Prof. Dr. Figen Çok, Umit Morsunbul , Elisabetta Crocetti, Wim Meeus
    38   Kimlik Gelişiminin Boyutları Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması, Düşünen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 27(0), 2014

    Prof. Dr. Figen Çok, Ü.Morsünbül
    39   Ergenlere Yönelik Müdahale Programlarına Genel Bir Bakış, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 47(1), 2014

    Prof. Dr. Figen Çok, M.D.Türkmen, N.G.Karaman, H.Ercan
    40   Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Gelişim Gereksinimleri ve Yaşam Koşulları: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Bir İnceleme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 47(1), 2014

    Prof. Dr. Figen Çok, G.Çokamay, D.Çavdar
    41   Parenting processes and aggression: The role of self-control among Turkish adolescents, JOURNAL OF ADOLESCENCE, 0(0), 2013

    Prof. Dr. Figen Çok
    42   Ergenlikte Özerklik Gelişimi, Türk PDR Dergisi, 4(36), 2011

    Prof. Dr. Figen Çok
    43  Kimlik Kadınlarda kendini susturma: bağlam, eğitim ve ilişki durumunun rolü, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 0(0), 2009

    Prof. Dr. Figen Çok
    1  Zorlayıcı Zamanlar,Gençlik ve Yetişkinliğe Geçiş, 18.Ulusal PDR Öğrencileri Kongresi, 15.09.2023

    Prof. Dr. Figen Çok
    2  Erikson’un Psikososyal Evre Envanteri’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 06.09.2023

    Meva Demir Kaya, Prof. Dr. Figen Çok
    3   Review and Evaluation of the Psychometric Properties of the Turkish Version of Inventory of the Dimensions of Emerging Adulthood, II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 06.09.2023

    Jeffrey Jensen Arnett, Prof. Dr. Figen Çok, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan
    4  THE ROLE OF RESILIENCE AND COPING STRATEGIES IN THE IDENTITY DEVELOPMENT OF ETHNIC MINORITY AND MAJORITY ADOLESCENTS, II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Derneği Kongresi, 06.09.2023

    Gülendam Akgül, Prof. Dr. Figen Çok, Derya Atalan Ergin
    5  ÜNİVERSİTEDE KRONİK HASTALIĞA SAHİP OLMAK: 'HENÜZ ÇOK GENCİM', Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 06.09.2023

    Araş.Gör. Ayşe Dilara Sal, Prof. Dr. Figen Çok
    6  COVİD-19’un SOSYAL SAĞLIĞA ETKİSİ PANELİ-EĞİTİM , Ergen Sağlığı Kongresi, 09.06.2023

    Prof. Dr. Figen Çok
    7  Gençlerde Olumlu Sosyal Davranışla İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi., X. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), 08.06.2023

    Prof. Dr. Figen Çok, Derya Atalan Ergin
    8  Türkiye Aile Sağlığı ve Planlama Vakfı Tarafından Yürütülen Cinsel Sağlık Eğitim Programının Uzaktan Öğretime Transferi, The 4th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies - DILET2022, 08.12.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Doç. Dr. Emine Cabı
    9  Gençlerde ve yetişkinlerde yaşam becerileri açısından KCE, Örgün Eğitimde Kapsamlı Cinsellik Eğitimi: Sınırlar ve sonuçlar, 05.11.2022

    Prof. Dr. Figen Çok
    10  Adleryan Cesaret Ölçeği'nin Ergenler Üzerinde Geçerlik ve Güvenirliğinin İncelenmesi, 23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 13.06.2022

    Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay, Öyku Altıntaş, Prof. Dr. Figen Çok
    11  The Validity and Reliability of Adlerian Courage Scale on Adolescents(Adleryan Cesaret Ölçeği'nin Ergenler Üzerinde Geçerlik ve Güvenirliğinin İncelenmesi )?, 23. uluslararası psikolojik danışma ve rehberlik kongresi, 13.06.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Öykü Altıntaş
    12  Ergenlerin Zorbalık Kavramına İlişkin Algıları Bir Metafor Çalışması, Uluslararası Çocuk ve Ergenlerde Travma Kongresi, Uluslararası Çocuk ve Ergenlerde Travma Kongresi, Egeden Çocuk ve Travma Vakfı, 24.03.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Gülşah Ekim Tunç
    13  Anababalar Sosyal Medyada Çocuklarını Paylaşmalarına (Sharenting) İlişkin Tehlikenin Ne Kadar Farkında?, Uluslararası Çocuk ve Ergenlerde Travma Kongresi, 24.03.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Tuba Özgül, Sühendan Er , N. Hazal Yılmaztürk
    14  Stress and Coping Experiences Of Turkish Emerging Adults During Covid-19: A Qualitative Study, I. Uluslararası Çocuk ve Ergenlerde Travma Kongresi, 24.03.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Ayşegül Aracı İyiaydın, Hakan Altunay, Şeyma Atay
    15  Pandeminin Üniversite Gençliğine Yansımaları, 26. Ergen Günleri, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Türkiye Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği, 03.12.2021

    Prof. Dr. Figen Çok
    16  İlkokuldan liseye öğretim programlarının yorumlanması, Kapsamlı Cinsellik Eğitimi Bağlamında İlkokuldan Liseye Öğretim Programlarının Analizi Toplantısı Kasım Buluşmaları. Online platform, UNFPA, TAP Vakfı, 29.11.2021

    Prof. Dr. Figen Çok
    17  Validity and reliability study of Turkish version of Crisis Screening Questionnaire, Society for the Study of Emerging Adulthood (SSEA), 04.11.2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Kübra Berber, Zehra Yeler, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan
    18  Genç kadınlarda kendini susturma ve toplumsal cinsiyet rollerinin kimlik işlevleri üzerindeki etkisi, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29.04.2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Meva Demir Kaya
    19  2009-2019 yılları arasındaki ergenlik konulu tezlerin incelenmesi, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29.04.2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Pelin Eryıldırım, Melike Evlüce
    20  Lisans öğrencilerinin yaşam becerileri algılarının öz düzenleme, duygu düzenleme, helikopter anababalık ve özerklik destekleyici davranışlar açısından incelenmesi, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Başkent Üniversitesi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi ve Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Derneği, 29.04.2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan
    21  20-35 yaş aralığındaki bireylerin yaşadığı zorluklar ve çeyrek yaşam krizi, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29.04.2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Zehra Yeler, Kübra Berber, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan
    22  Lisans öğrencilerinin yaşam becerileri algılarının öz düzenleme, duygu düzenleme, helicopter anababalık ve özerkilk destekleyici davranışlar açısından incelenmesi, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29.04.2021

    Prof. Dr. Figen Çok, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan
    23  Adolescents in 21st Century, Workshop on 21 st Century Learner Profile in English Language Teaching, 18.10.2019

    Prof. Dr. Figen Çok
    24  Study engagement among university students, 19th European Developmental Psychology Conference, 29.08.2019

    Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü, Prof. Dr. Figen Çok
    25  Self-silencing and functions of identity in a group of student and nonstudent women youth, 19. th European Developmental Psychology Conference, 29.08.2019

    Prof. Dr. Figen Çok
    26  Güçlendirilmek Yerine Güçlenmek ve İlerlemek, 2. ULUSLARARASI KADIN KONGRESİ, 04.10.2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Ayşenur Seyrekbasan, Gökhan Savul, Bengü Güven, Ayşe Akın, Sare Mıhçıokur, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Atik, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü, Öğr.Gör. Sibel Aktaş
    27  Validity and reliability of the Dimensions of Identity Development Scale (DIDS) among out of school emerging adult women, EARA Conference, 12.09.2018

    Emine Nur Akpınar Aydoğmuş, Prof. Dr. Figen Çok
    28  The association between parental rearing styles and adolescent psychopathology : A Cross-cultural study, EARA Confrence, 12.09.2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Weitkamp, Seiffge-Krenke
    29  Validity and reliability of the Dimensions of Identity Development Scale (DIDS) amoung out of school emerging adult women, EARA Conference, 12.09.2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Emine Nur Akpınar Aydoğmuş, Meva Demir Kaya
    30  Traumatic life events and transition to adulthood, EARA Conference, 12.09.2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak
    31  Pozitif Genç Gelişimi ve Travma ile Baş Etme, 1. Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Sempozyumu, 05.06.2018

    Prof. Dr. Figen Çok
    32  How individual agency and parental behavior contribute to identity development in emerging adults in seven countries, Thematic Conference on Self and Identity in Emerging Adulthood, 17.05.2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Seiffge- Krenke Inge, Persike M
    33  Ergen gelişiminde yeni eğilimler, ( TOÇEV) 1. Uluslararası Ergenlik Kongresi İstanbul Maltepe Üniversitesi, 09.11.2017

    Prof. Dr. Figen Çok, Prof. Dr. Figen Çok
    34  How social media is studied in adolescence research? A Content Analysis Study, 18. European Conference on Developmental Psychology, 30.08.2017

    Prof. Dr. Figen Çok, Ayeşgül Aracı İyiaydın, Hazal Yılmaztürk
    35  LGBTs' school experiences in Turkey: A descriptive study of discrimination and bullying, Homophobia, Minority Stress, and Well-being of Sexual Minorities Symposium of 18. Conference of European Developmental Psycholog, 30.08.2017

    Prof. Dr. Figen Çok, Duygu Çavdar
    36  Community service experience of undergraduate counseling students., Young people as active EU citizens Challenges and visions on a renewed Project for Europe, CatchEyeU Conference, 02.03.2017

    Prof. Dr. Figen Çok, Hazal Yılmaztürk
    37  Anababaların sosyal medyada çocuklarıyla ilgili paylaşımları: Sharenting, 2. Cypus International Congress of Education, 03.12.2015

    Prof. Dr. Figen Çok, Müge Maraşlı, N.Hazal Yılmaztürk, Sühendan Er
    38  The Effects of Bond to Father and Agentic Personality on Identity Formation and Invariance across Gender among Turkish Forgotten half, 7th Conference on Emerging Adulthood, 14.10.2015

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak
    39  Transition to adulthood around the Mediterranean, 13.th EARA Conference, 26.03.2015

    Prof. Dr. Figen Çok, Hasan Atak
    40  Turkish version of school climate questionnarie: gender and school differences, European Association for the Research on Adolescence (EARA) Conference, 03.09.2014

    Prof. Dr. Figen Çok
    41  School climate perspectives of high school students, European Association for the Research on Adolescence (EARA) Conference, 03.09.2014

    Aslan.E, Prof. Dr. Figen Çok
    42  The Utrecht-Management of Identity Commitments Scale (U-MICS): Gender and age measurement invariance and convergent validity of Turkish Version., European Association for the Research on Adolescence (EARA) Conference, 03.09.2014

    Prof. Dr. Figen Çok, Umit Morsunbul, Elisabetta Crocetti, Wim Meeus
    43  Young children's perceptions of adolescents: A preliminary study, European Association for the Research on Adolescence (EARA) Conference, 03.09.2014

    Prof. Dr. Figen Çok, Sevgi Ulukaya, Selda Aras, Mehmet Buldu
    44  Assessing Reliability and Validity of The 10 Item Short Version of The Behavior Problems Scale Among Turkish High School Students, Regional Conference of the International Society for Adolescent Psychiarty and Psychology (ISAPP), 21.11.2013

    Prof. Dr. Figen Çok
    45  School counselors experiences with adolescents sexuality and reproductive health, Regional Conference of the International Society for Adolescent Psychiarty and Psychology (ISAPP), 21.11.2013

    Prof. Dr. Figen Çok
    46  The Dimensionality of Self Control among American and Turkish Adolescents, 13. EADP Conference, 03.09.2013

    Prof. Dr. Figen Çok
    47  Adolescents psychosocial development A profile study, 13. ECDP Conference, 03.09.2013

    Prof. Dr. Figen Çok
    48  Ergenlik döneminde sosyal medya kullanımının facebook üzerinden incelenmesi Paper presented at Regional Conference of the International Society for Adolescent Psychiarty and Psychology ISAPP, Regional Conference of the International Society for Adolescent Psychiarty and Psychology (ISAPP), 21.08.2013

    Prof. Dr. Figen Çok
    49  Processes influencing democratic ownership and participation: Turkish focus group results, Paper presented at PIDOP Conference,, 11.05.2011

    Prof. Dr. Figen Çok
    50  Images and experiences of social and political participation, CRONEM Conference, 29.06.2010

    Prof. Dr. Figen Çok

    Yazarlık Bilgileri

    1  Ergenlerin Cinsel eğitimi: Bir Program Denemesi, Güncellenmiş Yeni Baskı, Pegem Akademi, 2016

    Prof. Dr. Figen Çok
    2  PROF DR BEKİR ONUR'A ARMAGAN ÇOCUKLAR GENÇLER VE MÜZE EĞİTİMİ, İlk Baskı, JOURNAL OF ADOLESCENCE, 2013

    Prof. Dr. Figen Çok, Doç. Dr. Ceren Karadeniz

    Editör Bilgileri

    3  Siz ve ergen çocuğunuz, Güncellenmiş Yeni Baskı, İmge Yayınevi, 2020

    Prof. Dr. Figen Çok
    4  Ergenlik, Güncellenmiş Yeni Baskı, İmge, 2017

    Prof. Dr. Figen Çok
    5  PROF DR BEKİR ONUR'A ARMAGAN ÇOCUKLAR GENÇLER VE MÜZE EĞİTİMİ, İlk Baskı, ANI Yayıncılık, 2013

    Prof. Dr. Figen Çok

    Çevirmen Bilgileri

    6  Fırsat dönemi olarak ergenlik, Yeni ergenlik biliminden dersler, Güncellenmiş Yeni Baskı, İmge Yayınevi, 2018

    Prof. Dr. Figen Çok

    Kitap Bölümü Bilgileri

    7  Türkiye'de gençlere yönelik cinsel eğitim uygulamaları, In:Türkiye'de gençlik: Ne biliyoruz? Ne bilmiyoruz?, 110-117,

    Prof. Dr. Figen Çok
    8  Kişilik Gelişimi, In:Çocuk ve Ergen Gelişimi Çok Boyutlu Bir Bakış, 382-432,

    Prof. Dr. Figen Çok, Gülendam Akgül
    9  Ergenlerin medya kullanımı, In:Popüler Kültür ve Çocuk, 71-86,

    Prof. Dr. Figen Çok
    10  Ergenlik döneminde cinsel gelişim, In:Cinsel Gelişim ve Eğitim, 112-134,

    Prof. Dr. Figen Çok, Hülya Ercan
    11  Küreselleşmenin Ergen Gelişimine Yansımaları, In:Küreselleşme ve Eğitim, 213-261,

    Prof. Dr. Figen Çok, Yalçın Özdemir
    12  Yetişkinliğe Geçiş ve Kimlik, In:Ergenlik Dönemi ve Ruhsal Bozukluklar, 27-33, 2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Ümit Morsünbül, Hasan Atak
    aaa
    1 SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM BAĞLAMINDA KARNE DAVRANIŞ NOTLARI VE YAŞAM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ, Ar-Ge, Araştırmacı, 01.08.2023

    Prof. Dr. Figen Çok
    2 Gençlerden Gençliğe: Üniversiteli gençlerde İçinde Bulundukları Gelişimsel Özelliklere İlişkin Farkındalığın Eğitimle Geliştirilmesi, Eğitim, Danışman, 01.05.2023

    Nazlıcan Kovancı, Prof. Dr. Figen Çok
    3 Kronik Hastalığa Sahip Üniversite Öğrencilerinde İyi Oluşun Hastalık Kimliği, Akademik Başarı, Hastalık Niteliği ve Eğitsel Zorluklar Açısından İncelenmesi, Ar-Ge, Yürütücü, 31.12.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Araş.Gör. Ayşe Dilara Sal, Dr. Öğr. Üyesi Kadriye Belgin Demirus, Öğr.Gör. Fazıl Serdar Gürel
    4 Olumlu sosyal davranışların desteklenmesinde empati ve farklılıklara açıklığın rolünün incelenmesi ve olumlu toplumsal davranışların desteklenemsi için bir program önerisi, Ar-Ge, Danışman, 01.12.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Doç. Dr. Derya Atalan Ergin
    5 ERGENLERİN EĞİTİMİ YOLUYLA ERGEN GELİŞMİNİN VE EBEVEYN ERGEN İLİŞKİLERİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ, Ar-Ge, Danışman, 01.11.2022

    Prof. Dr. Figen Çok
    6 Geleceğe dokunan anneler: Duygusal ihmal projesi, Eğitim, Araştırmacı, 10.10.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Öğr.Gör. Döndü Ceren Kılıç, Prof. Dr. Zeliha Eser
    7 BELİREN YETİŞKİNLERDE KİMLİK BİÇİMLENMESİNDE EBEVEYNLERLE İLİŞKİNİN ROLÜ: EBEVEYNLERİN VE YETİŞKİN ÇOCUKLARIN PERSPEKTİFLERİNDEN BOYLAMSAL BİR İNCELEME, Ar-Ge, Danışman, 15.03.2022

    Prof. Dr. Figen Çok
    8 Türkiye'de Kaliteli Çıraklık ve Mesleki Eğitim Yoluyla Suriyeli ve Ev Sahibi Toplulukların İstihdama Erişimlerinin Kolaylaştırılması Programı (İMEP, Eğitim, Yönetici, 01.11.2021

    Prof. Dr. Figen Çok
    9 Türkiye'de Kaliteli Çıraklık ve Mesleki Eğitim Yoluyla Suriyeli ve Ev Sahibi Toplulukların İstihdama Erişiminin Kolaylaştırılması VET+JOB, Danışmanlık, Araştırmacı, 29.07.2021

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Prof. Dr. Figen Çok, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    10 Başkent Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Yaşam Becerileri Algılarının Öz Düzenleme, Duygu Düzenleme, Yılmazlık ve Helikopter Ana-Babalık Açısından İncelenmesi,, Eğitim, Araştırmacı, 01.10.2019

    Prof. Dr. Figen Çok, Araş.Gör. Hatice Kübra Özdoğan, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü
    11 İlk Adım: Başkent Üniversitesi ve Satı Kadın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Arasındaki İşbirliğine Dayalı Kız Öğrencileri Destekleme Projesi,, Eğitim, Araştırmacı, 20.06.2019

    Gökhan Savul, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Öğr.Gör. Dr. Emine Arzu Oral, Prof. Dr. Figen Çok, Öğr.Gör. Sibel Aktaş, Doç. Dr. Sare Mıhcıokur, Prof. Dr. Ayşe Nurdagül Akın, Dr. Öğr. Üyesi Bengü Güven, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü
    12 Satı Kadın: Genç Kızları Güçlendirme Projesi, Eğitim, Araştırmacı, 02.10.2017

    Prof. Dr. Figen Çok, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü, Öğr.Gör. Dr. Emine Arzu Oral
    1 Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, Yayın Kurulu Üyeliği, 2023
    2 Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, Yayın Kurulu Üyeliği, 2022
    Okul öncesi ve ilkokul çocuklarının yetiştirilmesinde anababların dijital teknolojilere ilişkin yaklaşımlarının incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2024
    PISA 2018 verileri aracılığıyla akran zorbalığına uğrama sıklığının okul, öğrenci ve aile ile ilişkili değişkenlere göre incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2023
    Düşük sosyo-ekonomik düzeydeki ergenlerde yılmazlık, cesaret, öz-şefkat ve olumlu sosyal davranış eğiliminin incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2023
    Ergenlerin yaşam becerilerinin yaratıcı drama yoluyla geliştirilmesi: İletişim becerileri örneği
    Yüksek Lisans
    2023
    Ergenlerin ve beliren yetişkinlerin bakış açısıyla flört şiddeti
    Yüksek Lisans
    2022
    Ebeveyn tükenmişliği, ebeveyn stresi ve ilişkisel yılmazlığın sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2021
    PISA 2018 sonuçları temelinde ergenlerin iyi oluşunun psikososyal değişkenler açısından yordanması
    Yüksek Lisans
    2021
    Genç kadınlarda kendini susturma ve toplumsal cinsiyet rollerinin kimlik işlevleri üzerindeki etkisi
    Uzmanlık
    2019
    Ergenlikte özerkliğin ve kimlik biçimlenmesinin öznel iyi oluş üzerindeki etkisi
    Uzmanlık
    2011
    Türkiye ve Almanya'da yaşayan üniversiteli Türk gençlerinin siyasal ve toplumsal katılım türlerini ve düzeylerini belirleyen etkenlerin saptanması ve karşılaştırılması
    Uzmanlık
    2010
    Ergenlerde sır saklamanın duygusal ve gelişimsel değişkenler açısından incelenmesi
    Uzmanlık
    2010
    Anababaların ortaöğretime devam eden çocuklarını (ergenleri) izlemeleri ve izleme yolları
    Uzmanlık
    2010
    Ergenlik döneminde benlik kurgusu gelişiminin kültür ve aile bağlamında incelenmesi
    Uzmanlık
    2009
    Beliren yetişkinlikte kültürel etkinliklere katılım
    Yüksek Lisans
    2008
    Farklı sosyoekonomik düzeylerde bulunan ergenlerin bakış açısıyla anababa tutumları
    Yüksek Lisans
    2008
    Ergenlerin tüketim davranışları üzerine bir araştırma
    Yüksek Lisans
    2007
    Türkiye'deki üniversite öğrencilerin siyasal katılım düzeylerinin incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2007
    Ergenlikte risk almanın içsel kaynaklarının benmerkezlilik, akran baskısı, sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyet açısından incelenmesi
    Uzmanlık
    2007
    Ergen ve yetişkin kadınların ergenlik dönemlerindeki flört ilişkilerinin karşılaştırılması
    Yüksek Lisans
    2007
    Ergenlikte kimlik statülerinin bağlanma stilleri, cinsiyet ve eğitim düzeyi açısından incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2005
    Beliren yetişkinlik: Yeni bir yaşam döneminin Türkiye'de incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2005
    Öğrenci ergenlerin şiddete yönelik tutumları: Yaş ve cinsiyete göre bir inceleme
    Yüksek Lisans
    2004
    Ergenlik döneminde stresle başa çıkma: Stresle başa çıkma programının geliştirilmesi ve etkinliğinin değerlendirilmesi
    Uzmanlık
    2004
    Heyecan arama gereksinimi ve akran baskısının ergenlerin risk alma eğilimleriyle ilişkisi
    Yüksek Lisans
    2004
    Üniversite öğrencilerinde erteleme davranışının çeşitli psikolojik değişkenler açısından incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2003
    Ergenlerin öğretmen ve ideal öğretmen algılarının incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2003
    Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2003
    Öğretmenlerin işleri son ana erteleme eğilimlerinin, mesleki yeterlilik algıları, mesleki deneyimleri ve branşları bakımından karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma
    Yüksek Lisans
    2003
    Türkiye'de televizyonda yansıtılan genç imgesinin reklamlarda ve ana haberlerde incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2002
    Çalışan ve öğrenci ergenlerde kimlik duygusu kazanımının araştırılması
    Yüksek Lisans
    2002
    Ankara`da ve Balıkesir`de ilköğretim 8. sınıf ve lise 2. sınıf öğrencileri üzerine gençlik kültürünün karşılaştırılması
    Yüksek Lisans
    2000
    12-15 yaş grubu ergenlerin cinsel eğitim konusundaki görüşleri
    Yüksek Lisans
    1997
    ANA-BABA EĞİTİMİ
    CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ
    EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
    KAPSAYICI EĞİTİM
    KARİYER BİLGİ KAYNAKLARI
    KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
    KAYNAK TARAMA VE RAPOR YAZMA
    KURUM DENEYİMİ
    REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ
    TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
    YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI
    Hastalık kimliği anketinin Türk örnekleme uyarlamsı: geçerlik ve güvenirlik çalışması - 25. Uluslararası PDR Kongresi, - 16/05/2024, TÜRKİYE
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2024
    Ergen gelişiminde Kadın Olmak - 2. Uluslararası Kadın Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, DEKAUM, İzmir - 04/10/2018, TÜRKİYE
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2018
    Okul psikolojik danışmanının sağlığı koruyucu ve destekleyici rolü - Okulda Ergenlik ve Ergen sağlığı Eğitimi İstişare Toplantısı-II, Türkiye Aile Planlaması Derneği ve UNFPA, - 18/12/2018,
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2018
    Günümüzde Ergenlere yönelik cinsellik eğitimi çalışmaları - 23. Ergen Günleri,, - 22/11/2018,
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2018
    Okul psikolojik danışmanının sağlığı koruyucu ve destekleyici rolü - Okulda Ergenlik ve Ergen sağlığı Eğitimi İstişare Toplantısı-II, - 18/12/2018, TÜRKİYE
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2018
    Ergen Sağlığı ve Eğitim Fakülteleri - Okulda Ergenlik ve Ergen Sağlığı Eğitimi İstişare Toplantısı Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu ? Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması (TAP Vakfı), Ankara - 26/12/2017, TÜRKİYE
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2017
    Okulda Ergenlik ve Ergen Sağlığı Eğitimi İstişare Toplantısı - Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu, - 26/12/2017,
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2017
    Helicopter-parents and their contribution to identity development in emerging adult children: An 8- country study. - 15 th EARA Conference, - 16/09/2016, İSPANYA
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2016