1
Voices from the Field: What Do Turkish Students Suggest? A Socio-Ecological Study on School Belonging, Child Indicators Research, 17(3), 2024
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora |
2
School-based professional development (SBPD) model: school principals' opinions and suggestions, Ilim, 40(2), 2024
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Araş.Gör. İlayda Köklücan |
3
Relationship between students sense of school belonging with principals perceptions of school discipline, and teachers perceptions of school safety in TIMSS 2019, CURRENT PSYCHOLOGY, 0(0), 2023
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Merve Yıldırım Seheryeli |
4
How did school administrators manage the crises during the COVID-19 outbreak?, Journal of Global Education and Research, 7(3), 2023
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut |
5
Dönemin Ruhunun Türk Milli Eğitim Şûralarına (1939-2014) Etkileri: Hermenötik Bir Analiz, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 2022
Öğr.Gör. Serkan Şen, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
6
The Benefits of Sectoral Accreditation and Reflections for Educational Organizations, International Journal of Multidisciplinary Perspectives in Higher Education, 7(1), 2022
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut |
7
Eğitim fakültesinde görevli akademisyenlerin Covid-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri: Türkiye örneği, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(1), 2022
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Seyithan Demirdağ |
8
How To Improve The Quality Of Online Education From Online Education Directors? Perspectives, Turkish Online Journal of Distance Education, 23(2), 2022
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Tristan E. Johnson |
9
Dönemin Ruhunun Türk Milli Eğitim Şûralarına (1939-2014) Etkileri: Hermenötik Bir Analiz, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 2022
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
10
The Roles and Responsibilities of School Administrators During the Emergency Remote Teaching Process in Covid-19 Pandemic, Research in Educational Administration & Leadership, 6(4), 2021
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut |
11
School Principals? Learning From COVID 19 Pandemic, i.e.: inquiry in education, 13(2), 2021
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Mustafa Bulut |
12
Validity and Reliability Evidence of Professional Obsolescence Scale According to Different Test Theories, International Journal of Assessment Tools in Education, 8(2), 2021
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Şener Büyüköztürk, Merve Yildirim Seheryeli |
13
The effects of terrorism on education from the educators? perspective: A qualitative study, Başkent University Journal of Education, 7(2), 2020
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Olcay Ekinci |
14
Adaptation Of Change Tendencies Scale For Teachers, Kastamonu Eğitim Dergisi , 25(3), 2017
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Şener Büyüköztürk, Öner Uslu |
15
Türkiye'deki Eğitim Yöneticilerinin Profili, Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 2016
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Nermin Çelenk |
16
Misuse of ICTs among Turkish children and youth: A study on newspaper reports, Journal of Human Sciences, 1(12), 2015
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, İbrahim Tanrıkulu, Özgür Erdurbaker, Oya Yeringüneri |
17
Okullarda Liderlik Kapasitesi Ölçeğinin (OLKÖ) Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(1), 2014
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Ali Çağatay Kılınç, Şener Büyüköztürk |
18
Turkish Teachers' Beliefs and Attitudes about Teaching and Their Pedagogical Practices: An Analysis Based-on the Outcomes of the Teaching and Learning International Survey, Başkent University Journal of Education, 1(2), 2014
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Şener Büyüköztürk, Deniz Deryakulu |
19
Çoklu Veri Kaynağına Dayalı Değerlendirmenin Okul İklimine Etkisi, İlköğretim Online, 10(2), 2011
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Salih Paşa Memişoğlu |
20
İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri, İlköğretim Online, 9(2), 2010
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Salih Paşa Memişoğlu |
21
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Tükenmişlik Düzeyi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 2010
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Emine Babaoğlan, Mehtap Çakan |
22
Okulöncesi Öğretmenlerinin Çocukların İstenmeyen Davranışları Karşısında Uyguladıkları Stratejiler, İlköğretim Online, 9(2), 2010
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Hatice Uysal, Ege Akgün |
23
Köy Enstitülerinin Günümüz Eğitim Anlayışıyla Karşılaştırılması, Yeniden İmece, 18(1), 2008
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
24
Ilkögretim okulu müdürlerinin dönüsümcü liderlige verdikleri önem ve uygulama düzeyleri, İlköğretim Online, 14(54), 2008
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
25
Complexity of Integrating Computer Technologies into Education in Turkey, EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY, 19(1), 2006
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
26
Turkish school principals? earthquake experiences and reactions, International Journal of Educational Management, 19(4), 2005
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
27
İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2004), 2004
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Tuba ?Skendero?Lu, Sinan Olkun |
28
Eğitim Yönetimi ve Değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 2003
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
1
Okul yöneticilerinin adil yönetime ilişkin görüşleri, 17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 07.03.2024
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Kübra Bağlar |
2
Ortaokul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm yöntemleri, 17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 07.03.2024
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Funda Bozkurt |
3
Okul Yöneticilerinin Anma Törenleri ve Milli Törenlerin Kutlanmasına Yönelik Görüşleri Üzerine Nitel Bir Durum Çalışması, EDUCongress2023, 20.09.2023
Ayşe Bucak, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
4
Öğrencilerin, Okul Yöneticilerinin İletişimine İlişkin Beklentileri, EDUCongress2023, 20.09.2023
Aynur Taşçıgil, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
5
Okul Yöneticilerinin Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeli'ne İlişkin Görüşleri, 14. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, 02.09.2023
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Araş.Gör. İlayda Köklücan |
6
Öğrencilerin Okula Aidiyetleri Hakkında Öğretmenler Ne düşünüyor?, 10. International Eurasian Educational Research Congress, 08.06.2023
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
7
Mesleki ve Teknik Liselerde Çalışan Kültür Dersi Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara Çözüm Önerileri, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023
Selma Uzuner, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
8
Yöneticilerin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Yöneticiliğe Geçişte Taşıması Veya Taşımaması Gereken Özellikler, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
9
Modern School Leaders: Who are they? (A comparative study on the selection and training of school principals in Turkey and Kazakhstan), 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023
Gulsaule Kairat, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
10
Kültür Tanımlarının İncelenmesi, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023
Araş.Gör. Gediz Bayazıt, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
11
Eğitim Konusunda Yazılmış Veri Toplama Aracı Olarak Nitel Anket Kullanılan;Yayınların Bibliyometrik Analizi, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
12
Üniversite Öğrencilerinin Not Beklentileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin#13;İncelenmesi, 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 28.04.2023
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Öğr.Gör. Dr. Esra Kınay Çiçek |
13
ÖĞRENCİLERİN OKULA AİDİYETLERİ NASIL SAĞLANABİLİR, 15'nci Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 05.11.2021
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Turan Bora, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
14
Kriz Yönetimi Eğitim Programının İçeriği ve Öğretimi Nasıl Olmalıdır?, 15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 05.11.2021
Mustafa Bulut, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
15
Eğitimcilerin Görüşlerine Göre Adil ve Tarafsız Denetim, 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10.05.2018
Metin Etçi, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
16
Polatlı Okul Yöneticilerinin Öğretimsel Liderliğe Dair Görüşleri, 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10.05.2018
Gamze Nur, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
17
Okul Müdürlerinin Yönetsel Davranışları, 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 11.05.2017
Prof. Dr. Servet Özdemir, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
18
Milli Eğitim Kararlarının Tebliğler Dergisi Üzerinden Analizi, 7. Eğitim Yönetimi Kongresi, 24.05.2012
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
19
Factors affecting students’ attidude towards Math: ABC theory and its reflection on practice, WCES, 04.02.2010
Çiğdem Yılmaz, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Sinan Olkun |
20
Identifying Preschool Teachers’ Viewpoints on Peer Bullying, WCES, 04.02.2010
G.Şule Tepebaş, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
Yazarlık Bilgileri |
1
Liderlik ve Doğa Eğitimi, İlk Baskı, Gazi Yayınevi, 2018
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Müberra Atalay Çelebi |
2
Türkiye nin Bir Gerçeği Olarak Deprem Depremi Yaşayan Okul Müdürlerinin Yaşantıları ve Depreme İlişkin Öneriler, İlk Baskı, Nobel, 2011
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
3
Örgüt Sağlığı, İlk Baskı, Nobel, 2001
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
Editör Bilgileri |
4
Nitel Veri Analizi, Güncellenmiş Yeni Baskı, PEGEM AKADEMİ, 2023
Prof. Dr. Ali Ersoy, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
Kitap Bölümü Bilgileri |
5
Online Education Directors’ Perceptions of Leadership, Management and Administrative Roles, In:Global Perspectives on the Internationalization in Higher Education, 300-314, 2023
Tristan Johnson, Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
6
Atatürk’ün Eğitime İlişkin Görüşleri ve Geleceğe Bakış, In:100. Yılında Cumhuriyet’e ve Atatürk’e Armağan-Atatürk ve Cumhuriyet Tarihi Yazıları, 179-191, 2023
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun |
aaa |
1
ÖSYM ARGE OLAĞANDIŞILIK PROJESİ, Eğitim, Araştırmacı, 01.04.2023
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Ezgi Yılmaz, Onur Toka, Leyla Bakacak Karabenli, Güler Karaman |
2
Türkiye'de Kaliteli Çıraklık ve Mesleki Eğitim Yoluyla Suriyeli ve Ev Sahibi Toplulukların İstihdama Erişiminin Kolaylaştırılması VET+JOB, Danışmanlık, Araştırmacı, 29.07.2021
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Prof. Dr. Figen Çok, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz |
Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile etik iklim arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi Yüksek Lisans 2022 |
İlkokul müdürlerinin iş motivasyonları Yüksek Lisans 2022 |
İlkokul yöneticilerinin çatışma yönetimi stratejilerinin uyguladıkları liderlik stilleri ile ilişkisi Yüksek Lisans 2021 |
Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişki Yüksek Lisans 2021 |
Mali eğitim sisteminde temel ve orta öğretimde denetim süreci Yüksek Lisans 2020 |
Lise okul yöneticilerinin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Keçiören ilçesi örneği Yüksek Lisans 2019 |
Eğitim ve bilim iş kolu sendika yöneticilerinin değişim eğilimleri Yüksek Lisans 2018 |
Okul yöneticilerinin öğretimsel ve yönetimsel liderlik davranışları: Polatlı örneği Yüksek Lisans 2018 |
Kadın maarif müfettişlerinin yaşadıkları sorunlar Yüksek Lisans 2016 |
Eğitimcilerin yıldırma yaşantıları üzerine nitel bir araştırma Yüksek Lisans 2016 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
EĞİTİMDE AHLÂK VE ETİK |
EĞİTİMDE LİDERLİK KURAMLARI |
EĞİTİME GİRİŞ |
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ |
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
OKUL YÖNETİMİ |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
SINIF YÖNETİMİ |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
YÖNETİMDE KARAR VE PROBLEM ÇÖZME |