Yükleniyor
image

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
hcgunduz[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 1612

  • Doktora, (2010), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri

  • Yüksek Lisans, (2004), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri

  • Lisans, (2000), Ankara Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

  • Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1  Ergenlik Döneminde Çocuğu Olan Anababaların Ergenlere ve Ergen Anababası Olmaya Yönelik Metaforik Algıları, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 2023

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç. Dr. Sinem Tarhan
    2  Kariyer Kaygısı Ölçeğinin Cinsiyet ve Sınıf Düzeyine Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi, Sakarya University Journal of Education Faculty, 12(1), 2022

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç. Dr. Funda Nalbantoğlu Yılmaz
    3  Eğitim fakültesi öğrencilerinin akıllı telefonlara yönelik algıları: metafor analizi ile bir değerlendirme, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 2021

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    4  Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefonlara Yönelik Algıları: Metafor Analizi ile Bir Değerlendirme, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 2021

    Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kızıl Aslan, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    5   Lise Öğrencilerinin Kariyer Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 2018

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç. Dr. Funda Nalbantoğlu Yılmaz
    6   Career Indecision and Career Anxiety in High School Students: An Investigation through Structural Equation Modelling, Eurasian Journal of Edacational Research, 18(78), 2018

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç.Dr.Funda Nalbantoğlu Yılmaz
    7  İlkokul Öğrencilerinin Meslek Seçimlerine Yönelik Tutumlarında Toplumsal Cinsiyetin Etkisi, İlköğretim Online, 16(3), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç.Dr. Sinem Tarhan
    8  Problematic internet usage: Personality traits, gender, age and effect of dispositional hope level, Eurasian Journal of Edacational Research, 70(0), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç.Dr. Sinem Tarhan, Doç.Dr.Subhan Ekşioğlu
    9   Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyetkinlik beklentisi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi., Kastamonu Eğitim Dergisi , 25(5), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç.Dr.Sinem Tarhan, Doç.Dr.Sinem Tarhan
    10  Çelişik duygulu cinsiyetçilik, toplumsal cinsiyet ve evlilikte kadına yönelik şiddete ilişkin tutumlar, Journal of Human Sciences, 14(2), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç.Dr.Sinem Tarhan, Doç.Dr.Subhan Ekşioğlu
    11   Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri, International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(1), 2016

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Celal Gülşen
    12   Cinsel İstismarın Önlenmesinde Cinsel Eğitiminin Önemi, Eleştirel Pedagoji, 46(0), 2016

    Doç. Dr. Aylin Demirli Yıldız, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    13   Lise Öğrencilerinin Kariyer Kaygılarını Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 2016

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç.Dr.Funda Nalbantoğlu Yılmaz
    14  Parental Monitoring in Adolescence: An Investigation According to Adolescent' Mothers' and Fathers' Reports, Anadolu Psikiyatri Dergisi-Anatolian Journal of Psychiatry, 16(6), 2015

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Prof. Dr. Figen Çok
    15  Toplumsal Cinsiyete Dayalı Meslek Seçimlerine Yönelik Tutum Ölçeği, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 2015

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Sinem Tarhan, Zeynep Kılıç
    16   Anababaların Ergen Çocuklarını İzlemeleri Bir Gözden Geçirme, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 13(8), 2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Prof. Dr. Figen Çok
    17   Ergenler için şiddete yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, İlköğretim Online, 10(1), 2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    1  Karakter Güçlerine Dayalı Akademik Yılmazlık Psikoeğitim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi, II. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 06.09.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Cana Bektaş
    2  Romantik İlişki Kalitesinin Bağlanma Stilleri ve Akılcı Olmayan İnançlar Bağlamında İncelenmesi, İkinci Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 03.05.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Zümra Korkmaz
    3  Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefonlara Yönelik Algıları: Metafor Analizi ile Bir Değerlendirme, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29.04.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    4  Beliren Yetişkinlerde Romantik İlişki İnançlarına Yönelik Bir Psiko-Eğitim Programının Etkililiği , Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi: Online Platform, 29.04.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü
    5  Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefonlar Yönelik Algıları: Metafor Analizi ile Bir Değerlendirme, Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi: Online Platform, 29.04.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kızıl Aslan, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü
    6  Ergenlik Döneminde Çocuğu Olan Anababalarin Ergenlere ve Ergen Anababasi Olmaya Yönelik Algilari: Metafor Analizi ile Bir Değerlendirme., Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29.04.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Sinem Tarhan, Zeynep Kılıç
    7  Flört Şiddetine Yönelik Tutumun Temel Empati Düzeyi ve Cinsiyete Göre İncelenmesi,, 21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24.10.2019

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Sinem Tarhan
    8  Adolescents? Problem Behavıour: The Role Of Fathers? and Mothers? Knowledge and Warmth, 19th European Conference on Developmental Psychology,, 29.08.2019

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Doç.Dr.Esra Çalık Var
    9  Okul Psikolojik Danışmanlarının Bakış Açısından Okuldaki Görevlerine İlişkin Bir Değerlendirme, 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi,, 27.10.2018

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Sinem Tarhan
    10  Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğrencilerinin Okul Psikolojik Danışmanı Ve Psikolojik Danışman Algılarına İlişkin Bir Değerlendirme, 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 25.10.2018

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Öğr.Gör. Dr. Emine Arzu Oral
    11  Mesleki Rehberlik ve Danışma Uygulaması Dersi Deneyimi: Mesleki ve Teknik Anadolu Lisede Öğrenim Gören Kız Çocuklarının Kariyer Odaklı Güçlendirilmesi , 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 25.10.2018

    Gökhan Savul, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Atik, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    12  Güçlendirilmek Yerine Güçlenmek ve İlerlemek, 2. ULUSLARARASI KADIN KONGRESİ, 04.10.2018

    Prof. Dr. Figen Çok, Ayşenur Seyrekbasan, Gökhan Savul, Bengü Güven, Ayşe Akın, Sare Mıhçıokur, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Atik, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü, Öğr.Gör. Sibel Aktaş
    13  Eğitim Fakültesinde Okuyan ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Özyetkinlik ve Tutumları, I. International Congress on Social Sciences, 18.09.2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Sinem Tarhan
    14  My Madam Curie Gender Stereotypes Attitudes Towards Professions of The Primary School Students, I.International Women?s Congress, 14.11.2016

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Sinem Tarhan
    15  Problematic Internet Use and Hope among University Students, XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 01.09.2016

    Doç. Dr. Subhan Ekşioğlu, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Sinem Tarhan
    16  Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğrencilerinin Çelişkili Duygulu Cİnsiyetçiliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, 3rd International Eurosian Educational Research Congress, 31.05.2016

    Doç..Dr.Sinem Tarhan, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Subhan Ekşioğlu
    17  Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri, Özyetkinlik Beklentileri ve Kişilik ÖZellikleri Açısından Değerlendirilmesi, 5. Uluslarası Bilim Kültür ve Spor KOngresi, 13.04.2016

    Doç.Dr.Sinem Tarhan, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Subhan Ekşioğlu
    18  Toplumsal Cinsiyete Dayalı Meslek Seçimine Yönelik Tutum, 7. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31.05.2015

    Doç.Dr.Sinem Tarhan, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Ekin Keskin
    19  Anababaların Ortaöğretime Devam Eden Ergen Çocuklarını İzleme Yolları, XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 03.10.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    20  Rehber Öğretmen Yeterlilikleri, 3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 22.06.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Nur Otoran, Zeynep Kılıç, Şükran Kılıç, Sinem Tarhan
    21  Anababa İzlemesi ve İzleme Yolları Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, 3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 22.06.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    22  AB ve OECD Ülkelerinde Mesleki Rehberlik Hizmetleri, 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Sözlü Bildiri, 22.06.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Zeynep Kılıç, Fusun Akkök, Sinem Tarhan, Şükran Kılıç
    23  Ergen Değerlendirmesine Göre Anne ve Baba İzlemesi, 21. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi, 25.04.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    24  Öğrenci Yönlendirme ve Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2011, 09.04.2011

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Kılıç Ruhi, Korkmaz Mehmet, Günalay Serpil, Tarhan Sinem, Kılıç Şükran, Sezgin Yüksel, Kılıç Zeynep, Kutlu Ömer, Toğay Abdullah, Kılıç Çakmak Ebru, Yavuzcan Hüseyin Güçlü, Büyüköztürk Şener, Akkök Füsun, Ercan Hakan
    25  Mesleki Rehberlikte Yeni Bir Pencere Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi Pilot Uygulama Çalışması, 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16.09.2010

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Akgün, Şükran Kılıç, Sinem Tarhan, Zeynep Kılıç, Şener Büyüköztürk

    Kitap Bölümü Bilgileri

    1  Toplumsal cinsiyet ve eğitim, In:Toplumsal Cinsiyet: Psikolojik danışma ve rehberlikte güncel konular, 229-276, 2021

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    2  Edimsel Koşullanma, In:Eğitim Psikolojisi, 251-279, 2018

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    3  21. Yüzyılda pozitif psikolojinin parçası olarak umut ve Türkiye?xxdeki yeri, In:Pozitif Psikoloji Bağlamında Umut, 41-66, 2016

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    4  Okul Rehberlik Çalışmalarının İncelenmesi, In:Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, 178-206, 2014

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    5  Türk Atasözlerinden Okula, In:Kültürümüzden Okula Grup Rehberliği Etkinlikleri, 125-143, 2012

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    aaa
    1 Türkiye'de Kaliteli Çıraklık ve Mesleki Eğitim Yoluyla Suriyeli ve Ev Sahibi Toplulukların İstihdama Erişiminin Kolaylaştırılması VET+JOB, Danışmanlık, Araştırmacı, 29.07.2021

    Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun, Prof. Dr. Figen Çok, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    2 Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Hazırlanması, Eğitim, Araştırmacı, 16.04.2021

    Mehmet Berkay Özünlü, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
    3 Sınıf Rehberlik Programlarının Yeniden Hazırlanması,, Eğitim, Araştırmacı, 31.12.2019

    Mehmet Güven, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Nazife Üzbe Atalay
    4 SURİYELİ ÇOCUKLARIN TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE ENTEGRASYONUNUN DESTEKLENMESİ PROJESİ (PIKTES)? KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ?YAZ DÖNEMİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ? ARAŞTIRMASI, Eğitim, Araştırmacı, 01.07.2019

    Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Atik, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    5 İlk Adım: Başkent Üniversitesi ve Satı Kadın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Arasındaki İşbirliğine Dayalı Kız Öğrencileri Destekleme Projesi,, Eğitim, Araştırmacı, 20.06.2019

    Gökhan Savul, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz, Öğr.Gör. Dr. Emine Arzu Oral, Prof. Dr. Figen Çok, Öğr.Gör. Sibel Aktaş, Doç. Dr. Sare Mıhcıokur, Prof. Dr. Ayşe Nurdagül Akın, Dr. Öğr. Üyesi Bengü Güven, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Hazal Güçlü
    6 Anababa İzlemesi ve İzleme Yollarının Ergenlerin Sorun Davranışı, Anababa Güveni ve Sıcaklığı ile İlişkilerinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile İncelenmesi Projesi,, Eğitim, Araştırmacı, 03.12.2018

    Esra Çalık Var, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    7 Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi II, Danışmanlık, Danışman, 14.04.2017

    Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    8 Benim Madam Curie'm, Eğitim, Araştırmacı, 20.12.2016

    Nur Otoran, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    9 Increasing School Attendence Rates Especially for Girls 2 (IAREFG II), Danışmanlık, Danışman, 30.10.2015

    Zülfiyya Veyşova, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    10 Nevşehir Üniversitesi Öğrencilerinin Çağrışım Dünyası, Eğitim, Araştırmacı, 13.01.2013

    Prof.Dr. Çerin Pekacar, Dr. Öğr. Üyesi Hicran Çetin Gündüz
    Üniversite öğrencilerinin kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliği ile kariyer kararı öz-yetkinliği ve algılanan anababa tutumu arasındaki ilişkiler
    Yüksek Lisans
    2023
    Bilişsel davranışçı terapi temelli zorbalığa müdahale psikoeğitim programının ilkokul öğrencileri arasında görülen zorbalık eğilimini azaltmadaki etkisi
    Yüksek Lisans
    2023
    Psikolojik Danışman Adaylarında Çözüm Odaklı Düşünmenin Kariyer Karar Verme Güçlükleri İle İlişkisi
    Yüksek Lisans
    2023
    Kariyer kararsızlığının yordayıcısı olarak karar verme stilleri, algılanan aile desteği ve kişilik
    Yüksek Lisans
    2022
    Okul motivasyonu
    Yüksek Lisans
    2022
    Rehber öğretmen/psikolojik danışmanların mesleki tükenmişlik düzeyleri ile duygusal zeka ve kendini toparlama gücü düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2022
    Karakter güçlerine dayalı akademik yılmazlık psikoeğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
    Yüksek Lisans
    2022
    Üniversite öğrencilerinin suçluluk ve utanç kavramlarının incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2013
    ÇOCUK VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA
    EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
    GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
    GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II
    GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 1
    GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 2
    KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
    KİŞİLİK KURAMLARI
    KİŞİSEL GELİŞİM STRATEJİLERİ
    OKULLARDA REHBERLİK
    OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 1
    OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2
    ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
    ÖNLEYİCİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
    PDR'DE OKUL TEMELLİ PROGRAM GELİŞTİRME
    PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
    PSİKOLOJİK DANIŞMA STRATEJİ VE MÜDAHALELERİ
    REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI
    REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME
    RPD'DE PROGRAM GELİŞTİRME