Yükleniyor
image

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı
eminec[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 6619

  • Doktora, (2009), Gazi Üniversitesi, Eğitim Teknolojileri

  • Yüksek Lisans, (2002), Gazi Üniversitesi, Bilgisayar Eğitimi

  • Lisans, (1987), Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İstatistik

  • • Eğitim/Öğretim Teknolojileri
    Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1  The Impact of a Learning Analytics Based Feedback System on Students~'~ Academic Achievement and SelfRegulated Learning in a Flipped Classroom., International Review of Research in Open and Distributed Learning, 26(1), 2025

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu
    2  The relationship between academic performance and the interaction patterns of online students in learning management system, Education and Information Technologies, 1(21), 2024

    Prof. Dr. Emine Cabi
    3  Covid-19 Küresel Salgını Sürecinde Uzaktan Öğretimde Kullanılan Teknolojiler ve Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin İncelenmesi: Başkent Üniversitesi Örneği, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(1), 2022

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Halil Ersoy
    4   Instructional Design of Computer Literacy Course with Distance Education, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(1), 2021

    Prof. Dr. Emine Cabi
    5   Ortaöğretim Öğrencilerinin Nomofobi Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 2020

    Prof. Dr. Emine Cabi, Duygu Alp
    6   A Fully Online Course Experience from Students' Perspective: Readiness, Attitudes and Thoughts., Turkish Online Journal of Distance Education, 20(3), 2019

    Prof. Dr. Emine Cabi
    7  The Impact of Flipped Classroom Model on Students' Academic Achievement., The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(3), 2018

    Prof. Dr. Emine Cabi
    8   Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri, Başkent University Journal of Education, 5(1), 2018

    Prof. Dr. Emine Cabi
    9  Yükseköğretimde uzaktan eğitim uygulamalarının incelenmesi: Türkiye örneği, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 2017

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Halil Ersoy
    10   Öz Düzenlemeye Dayalı Karma Öğrenmenin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi., Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 2017

    Prof. Dr. Emine Cabi, Halil İbrahim Yalın
    11   Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma ve Üst Bilişsel Farkındalık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi., Karaelmas Journal of Educational Sciences, 4(2), 2016

    Prof. Dr. Emine Cabi, Biray Kırkan, Ecmen Erdem
    12   Uzaktan Eğitim İle İstatistik Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 2016

    Prof. Dr. Emine Cabi
    13  Uzaktan Eğitimde E-Değerlendirme Üzerine Öğrenci Algıları, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 2016

    Prof. Dr. Emine Cabi
    14   Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği, Kastamonu Education Journal, 24(3), 2016

    Prof. Dr. Emine Cabi
    15   Uzaktan Eğitim İle İstatistik Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 2016

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    16   Eğitim teknolojileri kullanımı kaygı ölçeği (ETKKÖ): Ölçek geliştirme çalışması -A Scale Development Study: Educational Technologies Anxiety Scale (ETAS), Elementary Education Online, 14(2), 2015

    Prof. Dr. Emine Cabi
    17   Öğretmen Adaylarının Öz-Düzenleme Stratejileri ve Akademik Başarısı: Boylamsal Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 2015

    Prof. Dr. Emine Cabi
    18   Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (Mkö): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education, 0(44), 2013

    Prof. Dr. Emine Cabi, Prof. Dr. Serpil Yalçinalp
    19   Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının Etkililiğinin Ölçülmesi İçin Bir Ölçek Geliştirme Çalışması, Pegem Journal of Education and Instruction, 3(3), 2013

    Prof. Dr. Emine Cabi, Yasemin Gülbahar
    20   Lifelong Learning Considerations: Relationship Between Learning Styles and Learning Strategies in Higher Education, Procedia Social and Behavioral Sciences, 46(0), 2012

    Prof. Dr. Emine Cabi, Prof. Dr. Serpil Yalçinalp
    21   Öz Düzenlemeye Dayalı Karma Öğrenimin Öğrenci Motivasyonuna Etkisi, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(1), 2011

    Prof. Dr. Emine Cabi, Prof. Dr. Halil İbrahim Yalın
    1  Using ChatGPT in Education: Pre-Service Teachers' Experiences , 10th International Conference on Advanced Research in Education, Teaching and Learning, 08.08.2025

    Prof. Dr. Emine Cabi
    2  İngilizce Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Modeli Çerçevesinde Artırılmış Gerçeklik ile Materyal Tasarımı ve Uygulamaları: Öğretmen Görüşleri, The 5th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies , 12.12.2024

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu, Araş.Gör. Ayşegül Okumuş, Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Hakan Çetinkaya, Prof. Dr. Özkan Kırmızı
    3  An Analysis Of Interaction Behaviors in Personalized Learning, 18th International Conference on Interfaces and Human Computer Interaction(IHCI), 13.07.2024

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu
    4  The Effect of Online Students' Task Performance-Based Interaction Behaviours on Performance Assessment and Readiness., International Conference on Advances in Technology, Education and Science (ICATES), 02.05.2024

    Prof. Dr. Emine Cabi
    5  Türkiye Aile Sağlığı ve Planlama Vakfı Tarafından Yürütülen Cinsel Sağlık Eğitim Programının Uzaktan Öğretime Transferi, The 4th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies - DILET2022, 08.12.2022

    Prof. Dr. Figen Çok, Prof. Dr. Emine Cabi
    6  Öğretmenlerin teknoloji yeterliği öz değerlendirme becerileri ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi, The 4th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies - DILET2022, 08.12.2022

    Sinem Durali, Prof. Dr. Emine Cabi
    7  Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi, The 4th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies - DILET2022, 08.12.2022

    Hatice Tatgil, Prof. Dr. Emine Cabi
    8   Ters yüz öğrenme ortamında öğrenme analitiklerine dayalı verilen bireysel geribildirim raporlarının öğrenme sürecine etkilerine yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi., The 4th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies - DILET2022, 08.12.2022

    Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu, Prof. Dr. Emine Cabi
    9   Küresel Salgının Yeni Normalleşme Sürecinde Uzaktan Öğretimde Kullanılan Teknolojilerin İncelenmesi: Başkent Üniversitesi Örneği., The 3nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET2020), 10.12.2020

    Prof. Dr. Emine Cabi
    10   Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi, DILET2020 The 3rd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies, 10.12.2020

    Prof. Dr. Emine Cabi, Ferda Aybar
    11  An Investigation of Pre-Service Teachers' Anxieties and Attitudes Toward Using Technology in Education., 2th International Conference on Perspectives for Future Education (ICOPFE 2019), 25.10.2019

    Prof. Dr. Emine Cabi, Orçun Oruç
    12  Learning Analytics of the Learning Experiences in e-Learning and Face to Face, 13th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2019), 04.05.2019

    Prof. Dr. Emine Cabi, Prof. Dr. Filiz Kalelioğlu
    13  Öğrencilerin dijital teknolojiye yönelik tutumlari ve bilişsel esneklik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi., The 2nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET2018), 12.12.2018

    Prof. Dr. Emine Cabi, Ferda Aybar, Rıza Başaran
    14  The instructıonal design of computer literacy course for distance education., International Science and Technology Conference (ISTEC), 18.07.2018

    Prof. Dr. Emine Cabi
    15  Pilot evaluation in distance education., II. International Social Sciences and Humanities Berlin Conference, 17.05.2018

    Prof. Dr. Emine Cabi
    16   Ters yüz sınıf modelinde öğrenme stratejileri: Bir gözden geçirme çalışması., 5. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium., 11.10.2017

    Prof. Dr. Emine Cabi, Huriye Tülek
    17   The Effects Of The Flipped Classroom On Student Achievement, 3rd International Conference on Social Sciences and Education Research, 27.04.2017

    Prof. Dr. Emine Cabi
    18  An Investigation of Adolescents? Attitudes Towards Digital, E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, 14.11.2016

    Prof. Dr. Emine Cabi
    19  Examination of the Utilization of Information and Communication Technologies and Meta-Cognitive Awareness Levels of Elementary level Students in Terms of Various Variables, 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 06.10.2016

    Prof. Dr. Emine Cabi, Ecmen Erdem, Biray Kırkan
    20  An investigation of pre-service teachers' metacognitive awareness and attitudes toward profession of teaching with respect to different values, 10. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 19.05.2016

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    21  Türkiye'de Yükseköğretimde Uzaktan Eğitim Uygulamaları: 2010-2015 Yılları Arası Durum Çalışması, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16.05.2016

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Halil Ersoy
    22  The Investigation of Pre-Service Teachers' Perceptions on Instructional Technology by Concept Maps., International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning, 17.10.2013

    Prof. Dr. Emine Cabi
    23  Matematik Öğretiminde Kavram ve Zihin Haritalarının Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri, 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), 05.09.2013

    Prof. Dr. Emine Cabi, Özkan Özbay, Hüseyin Altın, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu
    24  Etkileşimli Tahta Uygulamaları Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri, 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 26.06.2013

    Prof. Dr. Emine Cabi, Özkan Özbay, Melih Altın, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu
    25  Lifelong Learning Considerations: Relationship Between Learning Styles And Learning Strategies In Higher Education, 4th World Conference on Educational Sciences (WCES), 02.02.2012

    Prof. Dr. Emine Cabi, Prof. Dr. Serpil Yalçinalp
    26   Elektronik Materyal Tasarlamaya Yönelik Öğrenci Görüşleri, X. International Educational Technology Conference, 26.04.2010

    Prof. Dr. Emine Cabi
    27  Öğretmen Adaylarının Mesleki ve Eğitim Teknolojilerini Kullanma Kaygı Düzeylerine Yönelik Görüşleri,, IX. International Educational Technology Conference, 06.05.2009

    Prof. Dr. Emine Cabi, Prof. Dr. Serpil Yalçinalp
    28  The Effect Of Subject Field And Gender Of Pre-Service Teachers On Their Preferred Self-Regulated Learning Strategies, VIII. International Educational Technology Conference, 06.05.2008

    Prof. Dr. Emine Cabi, Yasemin Gülbahar
    29   Web Ortamında Etkileşimli Access Ders Kitabı, VII. International Educational Technology Conference, 03.10.2007

    Prof. Dr. Emine Cabi
    30  Web Üzerinden Hata Ayıklama, IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 24.11.2004

    Prof. Dr. Emine Cabi
    31  Web Desteklı Pascal Öğretimine Yönelik Örnek Bir Çalışma, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 06.07.2004

    Prof. Dr. Emine Cabi
    32  Web Üzerinden Etkilesimli Pascal Ögretimi, Egitimde Çagdas Yaklasimlar Bilgi Söleni-2, 08.05.2004

    Prof. Dr. Emine Cabi

    Yazarlık Bilgileri

    1  Bilgisayar Okuryazarlığı, İlk Baskı, Başkent Üniversitesi Geliştirme Vakfı İktisadi İşletmesi, 2017

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Halil Ersoy, Prof. Dr. Filiz Kalelioğlu, Ümmühan Avcı, Dr. Öğr. Üyesi Serdar Engin Koç

    Editör Bilgileri

    2  Bilgisayar Okuryazarlığı, İlk Baskı, Başkent Üniversitesi Gel. Vak. İk. İşt., 2017

    Prof. Dr. Emine Cabi
    3   Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Güncellenmiş Yeni Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık (2. Baskı)., 2015

    Prof. Dr. Emine Cabi
    4  Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, İlk Baskı, Pegem Yayıncılık Akademi, 2013

    Prof. Dr. Emine Cabi

    Kitap Bölümü Bilgileri

    5  Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi, In:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (2. Baskı), 238-268, 2015

    Prof. Dr. Emine Cabi
    6  Öğretimsel Mesaj Tasarımı, In:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (2. Baskı), 15-48, 2015

    Prof. Dr. Emine Cabi
    7  Öğretimsel Mesaj Tasarımı, In:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (1. Baskı), 16-42, 2013

    Prof. Dr. Emine Cabi
    8  Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi, In:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (1. Baskı), 220-238, 2013

    Prof. Dr. Emine Cabi
    aaa
    1 İngilizce Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Modeli Çerçevesinde Artırılmış Gerçeklik ile Materyal Tasarımı ve Uygulamaları, Eğitim, Yürütücü, 19.12.2024

    Prof. Dr. Emine Cabi, Prof. Dr. Özkan Kırmızı, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Hakan Çetinkaya, Araş.Gör. Ayşegül Okumuş
    2 İngilizce Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Modeli Çerçevesinde Artırılmış Gerçeklik ile Materyal Tasarımı ve Uygulamaları, Eğitim, Yürütücü, 02.05.2024

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu, Araş.Gör. Ayşegül Okumuş, Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Hakan Çetinkaya, Prof.Dr. Özkan Kırmızı, Araş.Gör. Neris Taymaz Demirok
    3 Uzaktan Eğitim ile Bilgisayar Okuryazarlığı Dersinin Öğretim Ortamı Tasarımı, Eğitim, Yürütücü, 25.04.2016

    Ümmühan Yücel, Dr. Öğr. Üyesi Halil Ersoy, Dr. Öğr. Üyesi Serdar Engin Koç, Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Hakan Çetinkaya, Prof. Dr. Emine Cabi
    AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME
    EĞİTİM İSTATİSTİĞİ
    EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
    EGİTİMDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
    ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
    ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
    ÖĞRETİM AMAÇLI MESAJ TASARIMI
    Dijital İçerik Tasarımı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü- Dijital Beceri Eğitimleri, 12 Mart 2025
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2025
    İngilizce Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Modeli Çerçevesinde Artırılmış Gerçeklik ile Materyal Tasarımı ve Uygulamaları. TÜBİTAK 4005 Projesi, Dilet2024-12 Aralık, Panelist
    Konuşmacı (Konferans, Çalıştay, Kongre vb.)
    2024