Yükleniyor
image

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı
gonulerhan[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 2228

  • Doktora, (2010), Odtü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

  • Yüksek Lisans, (2006), Odtü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

  • Lisans, (2002), Hacettepe Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

  • H-İndeks 3
    • Matematik Eğitimi
    Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1   A scale for seventh and eighth grade students’ attitudes towards skill-based mathematics questions, Turkish Journal of Education, 13(3), 2024

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Doç.Dr. Oğuzhan Doğan, Prof.Dr. Çiğdem Haser
    2  Tracing students mathematics learning loss during school closures in teachers' self-reported practices, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT, 88(2022), 2022

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan
    3  Contexts used for real life connections in mathematics textbook for 6th graders, İlköğretim Online , 1(19), 2020

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Mesture Kayhan Altay, Elif Batı
    4  Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sayı Kümelerine İlişkin Hazırbulunuşluklarının Sözel, Matematiksel ve Model Temsilleriyle İncelenmesi, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , 9(2), 2018

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Dr. Öğr. Üyesi Merve Koştur, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu, Prof. Dr. Şeref Mirasyedioğlu
    5  Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sayı Kümelerine İlişkin Hazırbulunuşluklarının Sözel, Matematiksel ve Model Temsilleriyle İncelenmesi, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , 9(2), 2018

    Dr. Öğr. Üyesi Özge Yiğitcan Nayir, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Dr. Öğr. Üyesi Merve Koştur, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu, Prof. Dr. Şeref Mirasyedioğlu
    6   EXPERIENCED TEACHERS' METHODS AND TECHNIQUES USED FOR THE STUDENTS WHO DISLIKE MATHEMATICS, JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES IN THE WORLD, 7(5), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Merve İlay Tuğru
    7   Pre-Service Elementary Mathematics Teachers` Informal Strategies for Multiplication and Division of Fractions, Başkent University Journal of Education , 4(2), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Mesture Kayhan Altay
    8   Etkinlik kavramının öğretmen adaylarının bakış açısıyla farklı boyutlarda incelenmesi, International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 2017

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Dr. Öğr. Üyesi Özge Yiğitcan Nayir
    9   Uzaktan Eğitim İle İstatistik Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 2016

    Prof. Dr. Emine Cabi, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    10   MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL DENEYİMİ DERSİNE YÖNELİK BEKLENTİLERİ NELERDİR?, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 2016

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    11   Middle Grade Students Performances in Translating among Representations of Fractions: A Turkish Perspective, Learning and Individual Differences, 19(4), 2009

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Erdinç Çakıroğlu
    1  Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Dijital ve Somut Materyallerle Matematik Öğretim Çalışmaları, III. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi, 04.09.2025

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Gülce Öztürk, Esma Eslem Coşkun
    2  ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN DİSKALKULİ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI, III. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi, 04.09.2025

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Zeynep Salman, İrem Baybostan
    3  MATEMATİK ÖĞRENİMİNDE YAŞANAN GÜÇLÜKLER: ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİN DENEYİMLERİ, III. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi, 04.09.2025

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Dilara Akkurt, Selin Kaya
    4  Pre-service mathematics teachers' self-posed outdoor modelling problems: Analyzing outdoor aspects in the solutions , 22nd International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, 11.08.2025

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Şerife Sevinç, Mesture Kayhan Altay
    5  Farklı Branş Öğretmenlerinin Diskalkuliye Yönelik Farkındalıkları Üzerine Bir Çalışma, II. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi , 19.09.2024

    Pınar Tansel Günal, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    6  Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Diskalkulisi Olduğu Düşünülen Öğrencilere Yönelik Bilgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi, II. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi , 19.09.2024

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    7  Müzelerdeki Tarihi Eserler Yolu ile Matematik Farkındalığı: 5. Sınıflar Örneği, 16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 04.09.2024

    Meryem Soydemir, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    8  Ortaokul Öğrencilerinin Gözünden Beceri Temelli Matematik Soruları, 16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 04.09.2024

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Doç.Dr. Oğuzhan Doğan
    9  Uluslararası Matematik Günü Kapsamında Geogebra ile Pi Etkinlikleri: 8. Sınıf Öğrencileri Fakültede Öğreniyor, Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Kongresi - II, 11.05.2024

    Sıla Gün, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    10  Geleceğin İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Farklı Matematiksel Kavramlarla İlgili Öğretimsel Açıklamaları, 15. Ulusal Matematik ve Fen Bilimleri Kongresi, 27.09.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Dr. Öğr. Üyesi Özge Yiğitcan Nayir
    11  Ortaokul Öğrencileri için Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, 15. Ulusal Matematik ve Fen Bilimleri Kongresi, 27.09.2023

    Oğuzhan Doğan, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    12  Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersinin Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Tutumlarına Etkisi , Ankara Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 21.06.2023

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Hamza Şimşek, Betül İpek Özçırpıcı
    13  8. Sınıf Öğrencilerinin Beceri Temelli Matematik Sorularına İlişkin Görüşleri , 10. International Eurasian Educational Research Congress , 08.06.2023

    Pınar Tansel Günal, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    14  8. Sınıf Öğrencilerinin İstatistiksel Akıl Yürütme Düzeylerinin İncelenmesi , 4. International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies, 08.12.2022

    Hatice Gizem Yağız, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    15  Acil Uzaktan Eğitimde Eşitsizlik Aracısı Olarak Teknoloji , 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu , 28.10.2021

    Oğuzhan Doğan, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Çiğdem Haser
    16  Matematik Öğretiminde İlişkilendirme Dersi Bağlamında Öğretmen Adaylarının İlişkilendirmeye Yönelik Görüşleri ve İlişkilendirmenin Ders Planlarında Kullanımı, Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5, 28.10.2021

    Araş.Gör. Sila Acun Çelik, Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Dr. Öğr. Üyesi Hacer Türkoğlu
    17  Acil Uzaktan Eğitimde Matematik Öğrenme Kaybının Sebepleri, 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 19.05.2021

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Çiğdem Haser, Oğuzhan Doğan
    18  Pre-Service Elementary Mathematics Teachers' Experiences Using Base Ten Blocks, 4 th International Turkish Computer and Mathematics Education Symposium, 26.09.2019

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Mesture Kayhan Altay
    19  A Study of Middle Grade Students Performances in Mathematical Pattern Tasks According to their Grade Level and Pattern Presentation Context, 5th World Conference on Educational Sciences, 05.02.2013

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan, Esra Akyüz, Mesture Kayhan Altay

    Kitap Bölümü Bilgileri

    1  Sayı Duyusu ve Diskalkuli , In:Sayı Duyusu Doğuştan Gelen Matematik Algımız, 169-182, 2025

    Dr. Öğr. Üyesi Gönül Erhan
    SINIF, MATEMATİK VE REHBER ÖĞRETMENLERİNİN DİSKALKULİYE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİ
    Yüksek Lisans
    2024
    8.sınıf öğrencilerinin veri işleme süreçlerindeki istatistiksel akıl yürütme düzeylerinin incelenmesi
    Yüksek Lisans
    2023
    MATEMATİK DERS KİTABI İNCELEMESİ
    MATEMATİK EĞİTİMİNDE BAĞIMSIZ ÇALIŞMA KONULARI
    MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE DUYUŞSAL BECERİLER
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
    SAYILARIN ÖĞRETİMİ
    EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
    MATEMATİK ÖĞRETİMİ I
    MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
    İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ
    MATEMATİK ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ I
    ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
    EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
    EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME