Yükleniyor
image

Türkçe Öğretmenliği Programı
tkuzu[at]baskent.edu.tr
0312 246 66 66 6668

  • Doktora, (2003), Ankara Üniversitesi, Türkçe Eğitimi

  • Yüksek Lisans, (1993), Atatürk Üniversitesi, Türk Dili

  • Lisans, (1980), Gazi Üniversitesi, Türkçe Öğretmenliği

  • • Türkçe Eğitimi
    Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
    1   Term Formation, Definition and Teaching Problems Of Figures Of Speech (Metaphor, Simile, Metonym) in the Field Of Language Teaching, IJOEEC, 8(20), 2023

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    2   İşbirlikli Öğrenmenin Türkçe Öğretimi Programlarındaki Yerinin İşbirlikli Öğrenme Unsurları, İletişim Becerileri ve Materyaller Temelinde İncelenmesi", Milli Eğitim, 1(1), 2023

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Prof. Dr. Serpil Yalçinalp
    3   Ana Dili ve Yabancı Dil Öğretiminde Dijital Öykü Kullanımı Araştırmalarının İçerik Analizi", Milli Eğitim, 52(238), 2022

    Prof. Dr. Serpil Yalçinalp, Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    4  Rıfat Ilgaz'ın Bacaksız Serisi'nde Toplumsal Sorunlar, Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 0(8), 2022

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, İsmail Çubukçu
    5  Farklı Branş Öğretmenlerinin Türkçenin Doğru ve Etkili Kullanılmasına Yönelik Farkındalığı, Kocaeli Eğitim Dergisi, 2(2), 2019

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, İlknur Karşı
    6   Ortaokul Kompozisyon Yazma Çalışmalarının Metindilbilimin Metin Üretim Evreleri Açısından Değerlendirilmesi, ULUSLARARASI ÇOCUK EDEBİYATI VE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 3(1), 2019

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Ekin Soytürk
    7  The Impact of a Semiotic Analysis Theory-Based Writing Activity on Students, Eurasian Journal of Educational Research, 63(0), 2016

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    8  Türkçe Öğretiminde Üstsöylem Belirleyicileri Aracılığıyla Dinleme Becerisinin Geliştirilmesi (Bir Etkinlik Modeli Önerisi), TURKISH STUDIES, 11(3), 2016

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    9   Evaluation Of Student Exam Papers With Respect To Textualization Problems, International Journal of Social Sciences and Education, 6(2), 2016

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    10  Öğretmen Adaylarına Yönelik Okuma Tutum Ölçeği Geliştirme, TURKISH STUDIES, 10(15), 2015

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Türkan Doğan
    11   Etkileşimsel Modele Uygun Okuma Öğretiminin Türkçe Bilgilendirici Metinleri Anlama Düzeyine Etkisi, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 37(1), 2004

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    12   Greimas'ın Eyleyenler Modeli'nin, Bir Durum-Kesit Öyküsündeki İşlerliğine İlişkin Göstergebilimsel Çözümleme Denemesi, Dil Dergisi, 0(124), 2004

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    13   Eğitim Öğretim Ortamında Etkili Sözel İletişim, Mili Eğitim Dergisi, 0(158), 2003

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    14   "Ülke" Adlı Şiirin Anlambilimsel ve Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi, Anadili Dil ve Eğitim Dergisi, 0(27), 2002

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    1  2024 Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programi Öğretim Çıktılarının ve 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri Kapsamında Değerlendirilmesi, 5.Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı, 12.12.2024

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Didem Orhan
    2  Türkçe Öğretiminde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Uygulamasında Yer Alan Dijital Öğretim Materyallerinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi, 5.Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı, 12.12.2024

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Deniz Toğrul
    3  Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Dijital Okuryazarlık ve Değer Eğitimi Kapsamında İncelenmesi, 5.Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı, 12.12.2024

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Öğr.Gör. Dilara Keskin
    4  Farklı Branş Öğretmenlerinin Türkçenin Doğru ve Etkili Kullanılmasına Yönelik Farkındalığı, Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi, 18.12.2023

    İlknur Karşı, Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    5  Marka Kimliğini İnşa Eden Sözel ve Görsel Göstergeler, Uluslararası Balıkesir Göstergebilim Çalıştayı, 16.06.2022

    Necdet Kara, Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    6  Ortaokullarda Türkçe Dilbilgisi Öğretiminin Tartışmalı Bazı Konularına İlişkin Eğitim Durumu Önerileri, 12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 03.10.2019

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, İlknur Karşı, Ekin Soytürk
    7  Ortaokullarda Türkçe Dilbilgisi Öğretiminin Tartışmalı Bazı Konularına İlişkin Eğitim Durumu Önerileri, 12.Uluslarası Türkçenin Eğitimi- Öğretimi Kurultayı, 03.10.2019

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Öğr.Gör. Dilara Keskin, İlknur Karşı, Ekin Soytürk
    8  Development Of A Model For Design Of Digital Mind Games in Teaching Of Turkish Course Based On Its? Effect On Writing Skills, International Educational Technology Conference, 07.08.2019

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Cansu Durna
    9   İlköğretim II. Kademe Türkçe Dersi Ödevlerinin 21.yüzyıl Becerileri Açısından Değerlendirilmesi, Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, 25.04.2019

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Araş. Gör. Ayşenur Gülmez
    10  Kişoke Alim'in Romanlarındaki Söz Varlığının Dil Öğretimine Katkı Açısından İncelenmesi, X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 01.12.2018

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    11  Göstergebilimsel Çözümleme Yönteminin Öğrencilerin Metin Çözümleme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi, International Conference on New Horizons in Education, 18.07.2018

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Eylem Ezgi Yozgat
    12  Türkçe Öğretim Programlarının ve Etkinliklerinin İşbirlikli Öğrenme Açısından İncelenmesi, 7th Cyprus International Conference on Educational Research, 07.06.2018

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    13  Creative Writing in Language Education: Writing Scenarios with Reflections from the Text, CCE 5th International Symposium, 07.11.2017

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    14  Dil Bilgisi Öğretiminde Kip, Zaman ve Görünüş Konusunun Öğretiminin İncelenmesi, X. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 28.09.2017

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Melis Ülkümen
    15  Examination of Sub-Text Questions in the Coursebooks Which are Used for Teaching Turkish to Foreigners According to Cognitive Levels of Bloom Taxonomi, Maximilians University, 19.05.2016

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    16  Adigece’nin İkinci Dil olarak Öğretiminde Gramer Öğretimi Sorunu-Fiilerin Öğretimi Örneği, VIII International Congress of Educational Research, 05.05.2016

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    17  An Analysis Of Vocabulary Teaching In Turkish Courses In Terms Of Creative Language Acquisition, Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 04.02.2016

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Gözde Güzel
    18  Söz Figürlerinin (Metafor/Eğretileme, Simile/Benzetme, Metonomi/Ad Aktarması) Terimleştirilme, Tanımlanma ve Öğretimi Sorunu, The International Congress on Education ort he Future: Issues and Challenges (ICEFIC), 13.05.2015

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    19  Göstergebilimsel Çözümleme Kuramına Dayalı Bir Yazma Etkinliğinin Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi, Uluslararası 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24.04.2014

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    20  Metinsel Eylemler ve Metinleştirme Sorunları Açısından Öğrenci Sınav Kağıtlarının Değerlendirilmesi, VI. Uluslararası Dünya Dili Konferansı, 04.12.2013

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    21  Anavatan ve Diasporadaki Adigelerin Dilsel ve Kültürel Kimliklerini Korunma Çabasında İnternet Katkısının Değerlendirilmesi, II. Uluslararası Adige Konferansı, 27.09.2013

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    22  6, 7, 8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitaplarındaki Dilbilgisi Sorularının ve Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi, UTEOK Uluslararası 6. Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 02.07.2013

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    23  The Socio-Psychological And Ideological Analysis Of The Attitudes Towards The Use Of Foreign Names In Businesses, 20th Annual Conference of American Society Business and Behavioral Sciences Conference, 21.02.2013

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    24  Yaratıcı Yazma Kapsamında Metafor Oluşturma Öğretimi, WCCI Turkish Chapter 1st International Conference On Education, 23.11.2012

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    25  Öğretmen Adaylarına Yönelik Hazırlıklı Konuşma Ölçeği, V. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 05.07.2012

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    26  Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Çeşitlenmesi Bağlamında Toplumsal İçerikli Tanıtım-Reklam Metni Oluşturma Öğretim, 3. Ulusal Çocuk Edebiyatı Sempozyumu, 05.10.2011

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    27  Türkçe Eğitimi Programında Yer Alan Derslerin Programın Amaçlarına Uygunluk Açısından Değerlendirilmesi, IV. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 08.09.2011

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    28  Öğretmen Adaylarının Okuma Tutumları ile Öğretmen Yeterliliklerinin Genel Kültür Boyutunun İlişkisinin Değerlendirilmesi, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16.05.2010

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    29  Düz Anlatım (Lecturing) Yönteminin Etkinleştirilmesinde Bağlaçlar ve Üst Söylem Belirleyicilerinin Rolü, II. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 09.12.2009

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    30  Türkçe Ders Kitaplarındaki Soruların Metnin Anlam Derinliğine Ulaşma Düzeyleri, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20.05.2009

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    31  Kavram Haritası ve Kavram Ağından Yararlanarak Bilgilendirici Metin Oluşturma, Başkent Üniversitesi I.Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 20.10.2008

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    32  Öğretmen Yetiştirme Programlarında Bütün Alanlar İçin Metinler Aracılığıyla Düşünme Öğretimi, Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, 12.05.2007

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    33  Ülkemizde Çocuk ve Gençlerin Okuma Kültürü Edinme Sürecindeki Temel Sorunlar, Ankara Üniversitesi, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 04.10.2006

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    34  Rıfat Ilgaz'ın Şiirlerinde Toplumsal Gerçekçi Söyleme İlişkin Dil Özelliği, Ankara Üniversitesi Kastamonu Meslek Yüksek Okulu, Rıfat Ilgaz Sempozyumu, 10.05.2006

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    35  Küreselleşmenin Anadiline Etkilerine İlişkin Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri, Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 01.05.2004

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    36  Anadili Bilinci ve Yetisi Kazandırmada Çağdaş Bilimsel Yaklaşımların Rolü, Cumhuriyetin 80. Yılında Türkçemiz Sempozyumu, 03.03.2004

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu

    Kitap Bölümü Bilgileri

    1  Doğu Sinemasında Selforyantalizmin Kültürel Göstergeleri, In:Kültür Göstergebilimi 21. Yüzyıl Yaşam Biçimlerinin Çözümlenmesi, 364-378, 2022

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Cengis Temuçin Asiltürk
    2  Ortaokullarda Türkçe Dilbilgisi Öğretiminin Tartışmalı Bazı Konularına İlişkin Eğitim Durumu Önerileri, In:Türkçenin Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, 241-257, 2020

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Öğr.Gör. Dilara Keskin, İlknur Karşı, Ekin Soytürk
    3  Türkçede "Özne" nin Tanımlanma ve Öğretimi Sorunu , In:Türkçe Eğitimi Güncel Araştırmaları, 136-148, 2017

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu, Feray Çat
    4  Türkçe Egitimi Programında Yer Alan Derslerin Programın Amaçlarına Uygunluk Açısından Degerlendirilmesi, In:Türkçenin Egitimi-Ögretimi Üzerine Çalısmalar, 100-150, 2012

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    5  İletişim Etkinliği Olarak Anlatma, In:Üniversiteler Için Türk Dili Ders Kitabı, 278-288, 2008

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    6  Anadili Bilinci ve Yetisi Kazandırmada Çagdas, In:Cumhuriyetin 80. Yılında Türkçemiz, 81-97, 2003

    Prof. Dr. Tülay Sarar Kuzu
    Türk Çocuk Edebiyatında Roman Türünde Yazılan Yapıtların Yaratıcı Dil Kullanımı Bakımından İncelenmesi
    Doktora
    2023
    DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
    DİL ÖĞRETİM KURAM VE UYGULAMALARI
    OKUMA EĞİTİMİ
    TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YÖNELİMLER VE UYGULAMALAR
    TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİLBİLİMSEL YAKLAŞIMLAR
    YAZMA EĞİTİMİ
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
    ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
    TÜRKÇE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
    ANLAM BİLİMİ
    ANLATMA TEKNİKLERİ II: YAZMA EĞİTİMİ