1
Public Relations History in Public Relations Education in Türkiye: Meeting the Past in the Present, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 20(42), 2023
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Prof. Dr. Melike Aktaş Kuyucu, Prof. Dr. B. Pınar Özdemir, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Akçay |
2
A Qualitative Study On The Communicative Needs, Expectations And Experiences During Covid-19 Pandemic: 65 Years And Over Ankara Sample, Connectist-Istanbul University Journal of Communication Sciences, 0(60), 2021
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir, Nilüfer Kılıç |
3
Halkla İlişkiler ve Yaratıcı Endüstriler: Yaratıcı Endüstrilerde Halkla İlişkilerin İzini Sürmek İ, İletişim: araştırmaları, 14(2), 2018
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
4
An Analysis of Dissertations on Advertising in Turkey?, International Journal of Management and Applied Science, 3(10), 2017
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
5
Tracking Public Relations History in 1960s Turkey The Prevalence and Reflections of Development Discourse, PUBLIC RELATIONS REVIEW, 40(0), 2014
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir |
6
Votka Şişesinde Şehir Olmak Absolut İstanbul, Folklor/Edebiyat Dergisi, 13(49), 2014
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
7
Kültürel Üretim Mekânlarında Bir Aracı İhap Hulusi Görey, folklor/edebiyat, 18(70), 2012
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
8
Reklam Endüstrisinin Topografyası Türkiye Örneği, iletişim araştırmaları, 3(1), 2005
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
9
Bir İletişim Biçimi Olarak Moda Modus un Sınırları, iletişim araştırmaları, 1(1), 2003
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
10
Yeni Yasal Düzenleme Çerçevesinde Türk Medyasında Mülkiyet İlişkileri, İletişim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 2002
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
1
SÜMERBANK, Cumhuriyetin ilk dönem kurumları çalıştayı, 27.10.2023
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Dr. Öğr. Üyesi Alperen Öztürk |
2
Sosyal Etkinin Odağında Halkla İlişkiler Ajansları: Yerinden Edilme Stratejileri Üzerine Bir Tartışma, 7. Alâeddin Asna Mesleki Gelişim Sempozyumu, 19.10.2023
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Akçay |
3
Brand Museums as Public Relations Spaces: A Research on Ziraat Bank Museum and İşbank Museum, Prague-Heritages Conference, 28.06.2023
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
4
Başkenti Yaratıcı Sınıfın Mekânı Olarak Düşünmek: Ankara, Hayaller Ve Gerçekler, Ankara Üniversitesi İletişim Araştırmaları ve Uygulama Merkezi?İletişim Yönetiminde Hayaller, Gerçekler ve Depremler? Sempozyumu, 11.05.2023
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
5
Türkiye'de Sürdürülebilirlik Çalışmaları Üzerine Halkla İlişkiler Odaklı Bir Analiz, 6. Alaeddin Asna Mesleki Gelişim Sempozyumu, 09.12.2022
Araş.Gör. Eylem Temizer, Araş.Gör. Eda Akgün Sakızcı, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
6
Methodological Chal enges of Doing Audience Research in (post) Covid Times, Online Workshop of ECREA Audience and Reception Studies Section, 14.10.2022
Prof. Dr. Melike Aktaş Prof. Dr. Pınar Özdemir, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
7
Dijital Çağda Tarih (mi) Çalışmak: Özdüşünümsel Bir Bakış., CIDA 2022 3rd Communication in the Digital Age Symposium, 12.10.2022
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
8
The Representation of the Worker: Tracing the Worker in TV Ads, International Congress on Management and Organizational Studies On Blue & Grey Collar Workers, 11.09.2022
Araş.Gör. Aslı Şahinkaya Ermiş, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
9
Public relations history in public relations education in Turkey: Meeting the past with the present., International History of Public Relations Conference, 06.07.2022
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir |
10
Risk Communication with Vulnerable Publics: Experiences of Turkish Older Adults During Covid-19 Pandemic", 18th International Symposium: Communication in the Millennium (CIM 2021), 26.10.2021
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Nilüfer Kılıç, Pınar Özdemir |
11
COVID-19 Pandemisinde 65 Yaş ve Üzeri Bireylerin Gözünden İnfodemi: ?Nereden Teyit Edebilirim?", 1st International Media and Cultural Studies Conference, 06.09.2021
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir, Nilüfer Kılıç |
12
Bir İletişim Biçimi Olarak Müze: Ekomüze Zavot,, 3. Uluslararası Erasmus Akademik Araştırmalar Sempozyumu, 06.03.2020
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
13
Medyada Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Söylemi, Türk Metal Sendikası Kadın İşçiler 25. Büyük Kurultayı,, 05.03.2020
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
14
Hakikat ötesinde Hakikati Aramak: Bir İddianın Peşinde., Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, 25.04.2019
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
15
Dijital Medyanın Reklam Engelleme ile İmtihanı, Uluslararası Medya Sempozyumu, 01.11.2018
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
16
Bir Konum Arayışı: Yaratıcı Endüstriler ve Halkla İlişkiler. Ankara -, Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler, 19.04.2018
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
17
Phases of University Industry Interaction: An Example from Creative Cultural Industries Perspective, 4th International Conference on Business and Economics Studies,, 08.12.2017
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
18
Yaratıcılığı Anlamlandırmak: Niteliksel Bir Araştırma, II. Ines Internatıonal Academıc Research Congress, 18.10.2017
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
19
Creative Ecosystem of Başkent University, Seminar on Creative Cultural Industries and Higher Education, 12.10.2017
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Erman Demir, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Prof. Dr. Ahmet Nedim Tolungüç, Prof. Dr. Nihan Gider Işıkman |
20
Tracking Advertising in Academic Studies in Turkey, Communication Institute of Greece ?3rd International Conference on Communication and Management (ICCM2017), 24.04.2017
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
21
?Signum authenticum? of women: Herstories in Turkey?s Public Relations, International Public Relations History of Public Relations Conference 2016, 06.07.2016
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir |
22
WHERE IS THE STREET? EXPLORING THE STREET VISUALIZED BY THE GUERRILLA ADVERTISING, International Journal of Art and Sciences Venice Conference Proceedings, 28.06.2016
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
23
Public Service Announcement For ?Public Interest??, EUROMEDIA2015; The European Conference on Media, Communication and Film, 13.07.2015
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
24
History of Public Relations in Turkey Narrated By The Founders The First Years, EUPRERA 2012, 20.09.2012
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir |
25
Oluş Halindeki Kentin Reklam Metinlerinde İnşası, vı. uluslarası kültür araştırmaları sempozyuum, 08.09.2011
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
26
Cumhuriyetin İlk Döneminde Tüketici Vatandaş, 11. Ulusal Sosyal Bilimler Konresi, 09.12.2009
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
27
sANAL mÜZENİN iLETİŞİMİ, Başkent Üniversitesi GSTMF II. Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu, 28.04.2009
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
28
Uluslararası Halkla İlişkiler Endüstrisinin Görünümü, Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, 15.04.2009
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
29
Medya ve Siyaset Ekseninde Genç Partiyi (Yeniden) Hatırlamak, Uluslararası Medya ve Siyaset Sempozyumu, 15.11.2007
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
30
Halkla İlişkiler Eğitiminde Eleştirel Yaklaşımlar, Halkla İlişkiler Eğitimi Eğilimleri Arama Konferansı, 24.10.2007
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
31
Bilgi Merkezlerinin Mesaj Tipolojilerinin Düzenlenmesinde Halkla İlişkiler Odaklı Bir Yaklaşım Önerisi, 42. Kütüphaneler Hftası, 27.03.2007
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
32
Vodka Şişesinde Şehir Olmak, Uluslararası İletişim, Kitle Habeleşme ve Kültür Konferansı, 02.10.2006
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
33
Uluslarası Reklam Endüstrisi ve Türkiye, 9. Ulusal Sosyla Bilimler Kongresi, 07.12.2005
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
34
Marka Stratejilerinde KAdın Kimliğinin Kurulması: Koş Süreyya Koş, Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma, 01.03.2004
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
35
A New Identity Model Via Religion, Openminds Conference- Europe in Global World, 13.09.2003
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
36
Globalizing By Consuming Changing Consumption Patterns in Turkey, IPSA World Congress, 29.06.2003
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
Yazarlık Bilgileri |
1
Yaratıcı Endüstrilerde Temel Kavramlar, İlk Baskı, Başkent Üniversitesi, 2018
Prof. Dr. Nihan Gider Işıkman, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Prof. Dr. Ahmet Nedim Tolungüç |
2
Türkiye de Halkla İlişkiler Tarihi Kurumsallaşma Yılları 1960 1980, İlk Baskı, DeKi, 2013
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş Yamanoğlu, Pınar Özdemir |
3
Cumhuriyetin İlanı Türkiye de Modernleşmeyi Reklam Metinlerinden Okumak 1928 1950, İlk Baskı, BilgeSu, 2013
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
Çevirmen Bilgileri |
4
-Key Concepts in Creative Industries, İlk Baskı, Başkent Üniversitesi, 2018
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Prof. Dr. Ahmet Nedim Tolungüç |
Kitap Bölümü Bilgileri |
5
BİR SANAYİ LOKOMOTİFİ OLARAK SÜMERBANK: CUMHURİYETİN İLK DÖNEMİNDE ÖZGÜN BİR YÖNETİM MODELİ, In:Cumhuriyetin Erken Dönem Kurumları, 9-24, 2024
Dr. Öğr. Üyesi Alperen Öztürk, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
6
KADINA YÖNELİK ŞİDDET: HABER METİNLERİNDE ÇERÇEVELER ve (YENİDEN) ÇERÇEVELER İÇİN REHBERLER, In:Farklı Perspektiflerden Kadına Yönelik Şiddet: Sorunlar, Süreçler ve Çözüm Önerileri, 48-60, 2023
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
7
Media Representation and the Worker: A Qualitative Analysis on TV Ads, In:Management and Organizational Studies on Blue-and Grey-collar Workers: Diversity of Collars, 211-228, 2023
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Akçay, Araş.Gör. Aslı Şahinkaya Ermiş, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
8
"Aşı"rı Sınıfsallık: Covid-19 Pandemisi ve Aşı Turizmi Denkleminde Halkla İlişkiler, In:Turizm Alanında Çok Yönlü Araştırmalar II, 177-200, 2023
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Akçay |
9
"Signum Authenticum" of Women: Herstories in Turkey's Public Relations During the Early Years"., In:Women in PR History., 31-40, 2021
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir |
10
Marka Yaratmada Temel Adımlar., In:Girişimci Kadın: Girişimcilik için Kavramlar, Stratejiler ve Uygulamalar, 57-68, 2020
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
11
Reklam Endüstrisi ve Medya, In:Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği, 60-87, 2020
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
12
Medyaya Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları, In:Medya İlişkileri, 81-102, 2017
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
13
Reklamın Grotesk Halleri?., In:Grotesk, 159-181, 2016
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
14
Turkey, In:Middle Eastern And African Perspectives on the Development of Public Relations. Other Voices, 121-137, 2014
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir |
15
Medya ve Halkla İlişkiler Endüstrisi OrtakyaşarlığındaHaberin Halkla İlişkilerleşmesi?., In:Halkla İlişkilerin Kazancı. Geçmiş Eğilimler, Yeni Yönelimler, 399-426, 2013
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
16
History of Public Relations in Turkey Narrated By the Pioneers: The Early Years, In:Researching the Changing Profession of Public Relations, 19-31, 2013
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Pınar Özdemir |
aaa |
1
Digital Media Literacy Focusing On Disinformation Online Certificate Program, Eğitim, Yürütücü, 01.06.2024
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Prof. Dr. Özcan Yağcı, Doç. Dr. Ceyda Kuloğlu, Doç. Dr. Kıvılcım Romya Bilgin, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Akçay, Dr. Öğr. Üyesi Selver Dikkol Akçay, Dr. Öğr. Üyesi Banu Erşanlı Taş, Öğr.Gör. Erdem Alper Turan |
2
Technical Assistance for Institutional Capacity Building for the Implementation of EESP SOP under IPA-II Third Phase, Danışmanlık, Yürütücü, 01.04.2024
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Akçay, Dr. Öğr. Üyesi Banu Erşanlı Taş, Öğr.Gör. Erdem Alper Turan |
3
Türkiyede Halkla İlişkilerin Profesyonelleşme Yılları: Sektör Deneyimleri ve Kurumsal Uygulamalar Üzerine Bir Araştırma, Eğitim, Araştırmacı, 23.06.2023
Prof. Dr. Fatih Keskin, Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Prof. Dr. Melike Aktaş Kuyucu, Prof. Dr. B. Pınar Özdemir, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Akçay, Arş. Gör. İsmail Uğur Aksoy, Yelda Nisan Aslan |
4
COVİD-19 PANDEMİSİNDE KIRILGAN KAMULAR VE RİSK İLETİŞİMİ: 65 YAŞ VE ÜSTÜ RİSK GRUBUNUN RİSK ALGILARI ÜZERİNE ANALİZ, Danışmanlık, Araştırmacı, 04.05.2020
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Melike Aktaş, Nilüfer Pınar Kılıç, Pınar Özdemir |
5
Enerji Verimliliğinde Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi, Eğitim, Danışman, 01.08.2019
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
6
Yerel Kalkınma Modelinde Bir İletişim Stratejisi Ekomüze, Eğitim, Araştırmacı, 01.04.2019
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Araş.Gör. Naz Almaç, Öğr.Gör. Semra Ay, Prof. Dr. Nihan Gider Işıkman, Prof. Dr. Özcan Yağcı |
7
Türkiye'de Fotoğraf Gazeteciliği, Eğitim ve Tanıtım Projesi, Eğitim, Araştırmacı, 17.12.2017
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal |
8
Başkent Üniversitesi Yaratıcılık Ekosistemi, Ar-Ge, Araştırmacı, 01.11.2016
Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Erman Demir, Prof. Dr. Ahmet Nedim Tolungüç, Prof. Dr. Nihan Gider Işıkman |
1 Etkileşim Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Yayın Kurulu Üyeliği, 2024 |
İletişimde toplumsal cinsiyet eşitliği rehberleri ışığında ödüllü reklam analizi Yüksek Lisans 2023 |
Gastronomi Kültürünün İnşasında Medyanın Rolü Yemek Dergileri Üzerine İçerik Analizi Yüksek Lisans 2021 |
Aile Şirketlerinde Marka Yönetimi: Ankara’daki Aile Şirketleri Üzerinden Bir Değerlendirme Yüksek Lisans 2021 |
Turizm iletişiminde bir reklam kanalı: Instabloggerlar üzerine bir araştırma Yüksek Lisans 2020 |
Türkiye'de kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı: En büyük elli kurum üzerine bir araştırma / Yüksek Lisans 2020 |
Public Relations Education in Turkey During The Transformation of Vocational Schools of Press Into Faculties of Communication Yüksek Lisans 2019 |
Türkiye'de reklamcı temsili: Televizyon dizileri üzerine bir araştırma Yüksek Lisans 2018 |
Türkiye'de reklam endüstrisinde eleman ilanları Yüksek Lisans 2017 |
Türkiye'de marka yerleştirme stratejilerinin yeni görünümü: Yalan Dünya örneği Yüksek Lisans 2014 |
Turizm reklamlarında yaşam tarzlarının inşası: Gösteregebilimsel çözümleme Yüksek Lisans 2014 |
Ülke markası inşa sürecinde Türkiye'nin tanıtımı: Kurumlar, stratejiler ve uygulamalar Yüksek Lisans 2012 |
İnternette dönüşen reklamın yeni türü: E-ticaret sektöründe viral reklam Yüksek Lisans 2012 |
ATÖLYE II |
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ I |
İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER |
PORTFOLYO HAZIRLAMA |
REKLAMA GİRİŞ |
ÜNİVERSİTE HAYATINA GİRİŞ |
YARATICI KÜLTÜR ENDÜSTRİLERİ VE OYUN GELİŞTİRME |
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Üyesi Üyelik |
Yönetim Akademisi Derneği Üyesi Üyelik |
İletişim Araştırmaları Derneği Üyesi Üyelik |